سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

دولت مکلف به تعیین تکلیف خودروهای غیرایمن است/ احتمال توقف تولید پراید

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به یکنواختی و کویری بودن جاده‌های استان سمنان گفت: استان سمنان دارای بالاترین نرخ واژگونی در کشور است.
کد خبر: ۸۹۰۴۹۸
افزایش تلفات جاده​ای به علت بارندگی و لغزندگی جاده​ها

به گزارش جام جم آنلاین، سردار اسکندر مومنی در بازدید از پلیس راه سمنان - دامغان، محور تهران - سمنان - مشهد را یکی از پرترددترین محورهای ایران نامید و اظهار کرد: متاسفانه یکنواختی موجود در این محور سبب شده که حجم واژگونی‌ها در این محور و بویژه در قطعه میامی - سبزوار بیشتر از هر محور دیگری در کشور باشد.

وی، با اشاره به میزان تصادفات در 24 ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: 40 درصد تصادفات کشور در 24 ساعت اخیر از نوع واژگونی بوده است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، محور تهران- سمنان - مشهد را پرترددترین محور کشور در سه روز اخیر برشمرد و افزود: این محور پرتردد به‌علت عدم وجود فراز و نشیب و گردنه در آن و همچنین به‌سبب طولانی بودن مسیر و کویری بودن آن، موجب خستگی راننده شده و از همین رو بیشترین آمار واژگونی کشور در این محور اتفاق می‌افتد.

عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی مهمترین عامل واژگونی‌ها

سردار مومنی، عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی را مهمترین عامل واژگونی‌ها برشمرد و تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان استان سمنان تلاش بیشتری در راستای ایمن‌سازی این محور از طریق ایجاد شیارهای طولی و عرضی، افزایش علائم هشداردهنده، ایجاده جاذبه‌های مصنوعی در پیرامون جاده، افزایش استراحت‌گاه‌های موقت و... داشته باشند.

وی با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر کارهای خوبی در حوزه راه‌های استان سمنان انجام شده، افزود: با این وجود نیاز به کارهای بیشتری وجود دارد.

مومنی، با اشاره به کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی در یک‌دهه گذشته از 28 هزار به 16 هزار نفر، اظهار کرد: ایران یکی از بالاترین آهنگ‌های کاهش تلفات حوادث رانندگی را در دنیا داشته و از این رو میزان تلفات از 28 هزار نفر در سال 85 به 16 هزار نفر در یک سال اخیر رسیده آنهم در حالی که در سال 85 تعداد وسائل نقلیه هفت میلیون دستگاه بوده در صورتی که شمار خودروها در سال جاری از مرز 18 میلیون خودرو هم گذشته است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: اگر قرار بود همان روند افزایشی تصادفات ادامه داشت در حال حاضر میزان تلفات جاده‌ای در کشور از 60 هزار نفر هم گذشته بود.

وی با بیان اینکه وجود یک نفر تلفات هم زیاد است، خاطرنشان کرد: ما باید همه تلاش خود را به‌کار گیریم تا که تا آنجا که ممکن است میزان تلفات را در کشور کاهش دهیم.

سردار مومنی، حضور پلیس در جاده‌ها را بازدارنده ارزیابی و اظهار کرد: حضور گسترده پلیس و نیروهای امدادی در محورها جدای از بازدارندگی سبب افزایش تمرکز رانندگان و کاهش تصادفات می‌شود.

وی به رانندگان توصیه کرد: در فاصله‌های زمانی مناسب در بین راه به استراحت کامل بپردازند و تحت هیچ شرایطی در زمان خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنند.

افزایش 10 درصدی سفرهای نوروزی

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: سفرهای نوروزی امسال در مقایسه با پارسال تاکنون حدود ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.

مومنی افزود: بسیاری از مردم پس از تحویل سال سفر خود را آغاز می کنند بنابراین پیش بینی می کنیم سفرها افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی گفت:‌ در دو روز گذشته تلفات جاده ای به علت افزایش بارندگی و لغزندگی جاده ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشت.

پوشش امدادرسانی هلال احمر در جاده و دریا با 19 بالگرد

هلال احمر در نوروز 95 با استفاده از 19 بالگرد به حادثه دیدگان احتمالی در جاده هاو مناطق صعب العبور و دریاها، امدادرسانی می کند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، ناصر چرخ‌ساز در تشریح طرح نوروزی این سازمان، اظهار داشت: به منظور ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هزار پایگاه سازمان جمعیت هلال احمر در بین راه‌ها استقرار پیدا کرده اند.

وی با اشاره به آماده باش نیروهای پرسنل هلال احمر در این ایام افزود: 20 هزار نفر از جوانان سازمان هلال احمر در پایگاه‌های سازمان فعالیت می‌کنند و به گونه ای سازماندهی شده اند تا در کوتاه ترین زمان در نقاط حادثه خیز حضور یافته و امدادرسانی کنند.

چرخ‌ساز گفت: 1237 پایگاه امداد و نجات در سایر استان‌ها برپا شده است و تمامی نیروها با آموزش های کافی و آمادگی کامل قادرخواهند بود هر نوع شرایط سخت را مدیریت کرده و از افزایش خسارات جانی و مالی بکاهند.

منبع: خبرگزاری ها

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها