بیانیه اجلاس سران کشورهای اسلامی اصلاح شد

ناکامی عربستان در تروریست نامیدن حزب الله لبنان

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: کسانی که حزب الله را تروریسم می خوانند خواسته و ناخواسته وحدت و امنیت لبنان را هدف قرار داده اند.
کد خبر: ۸۸۶۶۵۳
واکنش ایران به برچسب اتحادیه عرب به حزب الله

به گزارش جام جم آنلاین، وزرای کشورهای عضو اتحادیه عرب روز چهارشنبه در بیانیه پایانی سی و سومین نشست خود در کشور تونس، حزب الله لبنان را گروه تروریستی معرفی کرده و آن را عامل بی ثباتی دانستند.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه اظهار کرد : تروریسم خواندن حزب الله موثرترین جریان مقاومت و بی توجهی به جنایات رژیم صهیونیستی، خطای جدیدی است که به نفع ثبات و امنیت منطقه نیست.

معاون وزیر امور خارجه گفت: ما به حزب الله لبنان در خط مقدم مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و پیشتاز مبارزه با تروریسم در منطقه افتخار می کنیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: وحدت ملی، امنیت و ثبات لبنان و حمایت از انسجام همه گروه های لبنانی سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

شورای همکاری خلیج فارس نیزروز گذشته(چهارشنبه) همه ارکان حزب الله را « سازمانی تروریستی» خواند و اعلام کرد که در این زمینه تصمیماتی اتخاذ کرده است.

این اقدام شورای همکاری خلیج فارس متشکل از رژیم سعودی، امارات، بحرین، قطر، کویت و عمان با اعتراض شدید در داخل لبنان مواجه شده است.

رژیم سعودی پیشتر نیز حزب الله لبنان را یک سازمان تروریستی خوانده بود.

به نظر می رسد اقدامات و تحریکات رژیم سعودی منجر به صدور این بیانیه در شورای همکاری خلیج فارس شده است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها