خط مترو فرودگاه مهرآباد آماده افتتاح است

امروز چهارشنبه با انجام موفقیت آمیز حرکت قطار و تست های نهایی فنی در طول مسیر، خط مترو فرودگاه مهرآباد آماده افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۶۳۶۰
خط مترو فرودگاه مهرآباد آماده افتتاح است

به گزارش جام جم آنلاین، با اتمام نصب تجهیزات برق رسانی ریل،قطار،پله های برقی روشنایی،گیت ها و ... خط مترو فرودگاه مهرآباد، تست گرم این مسیر دو کیلومتری امروز صبح با حضور مهندس هابیل درویشی مدیرعامل و دیگر مسئولان و عوامل فنی این شرکت و مسئولان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با موفقیت انجام شد و با حرکت قطار این خط به طور رسمی آماده بهره برداری شد.
مطابق با استانداردهای صنعت مترو، مرحله تست گرم به منزله تأیید نهایی برای مسافرگیری و خدمات رسانی است. خط مترو فرودگاه مهرآباد به عنوان متفاوت ترین مسیر ریلی و تونلی درون شهری پایتخت با طول حدود 2 کیلومتر، از مسیر خط 4 مترو و در ایستگاه مترو بیمه انشعاب دارد.

این خط، با 4 ایستگاه شامل ایستگاه بیمه،ایستگاه شماره یک فرودگاه،ایستگاه شماره دو فرودگاه و ایستگاه شماره سه فرودگاه، امکان دسترسی آسان شهروندان را به ترمینالهای فرودگاه مهرآباد و ناوگان مترو تهران و حومه برقرار خواهد کرد.

این خط مترو، طراحی و مبلمان متفاوتی را به جهت تردد مسافران فرودگاهی نسبت به دیگر خطوط مترو تهران داراست؛ همچنین مبلمان داخلی واگن ها مخصوص حمل توشه همراه مسافر، سرفاصله حرکت قطارها و نیز قابلیت تردد قطارها به صورت هوشمند و بدون راننده از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این خط مترو است. پیش بینی می‌شود از طریق این خط روزانه حدود70 هزار سفر و جابجایی انجام پذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها