به گزارش جام جم آنلاین ، هابیل درویش در آیین رونمایی و بهرهبرداری از 57 دستگاه واگن مترو با بیان اینکه با بهرهبرداری از این واگنها بیش از 200 هزار سفر به مترو تهران اضافه خواهد شد، گفت: این در حالیست که 200 میلیارد تومان هزینه ساخت این واگنها شده است و جا دارد از مدیران و کارگران کارخانه واگنسازی تشکر ویژهای داشته باشم.
وی با بیان اینکه کارگران و مدیران واگنسازی برای ساخت واگنهای خط ویژه فرودگاه مهرآباد اهتمام ویژهای داشتند، گفت: شرکت سازنده خارجی 36 ماه زمان لازم داشت که واگنهای خط مترو مهرآباد را بسازد، چراکه مهندسی و طراحی جدیدی بود اما کارگران ایرانی شجاعت به خرج داده و آنها را در مدت زمان کوتاهتری ساختند و امیدواریم در چند روز آینده خط ویژه فرودگاه مهرآباد به بهرهبرداری برسد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کارخانه واگنسازی این قابلیت را دارد که برای تمام کلانشهرها واگن بسازد، گفت: با این حال اولویت ما واگنسازی برای متروی تهران است.
درویش با بیان اینکه 20 رام قطار در مرحله اورهال قرار دارند، گفت: این اتفاق بزودی رخ میدهد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه با راهاندازی خط ویژه فرودگاه مهرآباد 70 هزار مسافر جابهجا خواهند شد، گفت: خط ویژه مهرآباد بسیار خاص و منحصربهفرد است چراکه ساخت کل خط، تامین ناوگان، طراحی و... بومی است که یکی از نادرترین پروژههای شهرداری نام خواهد گرفت.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد