وقتی حذف کره بادام زمینی در NBA خبرساز شد

انگیزه متفاوت ورزشکاران زن و مرد!

اعتراض بازیکنان تیم مدافع قهرمانی NBA به حذف ساندویچ کره بادام زمینی باعث شد که توجه به تفاوت میان مشکلات زنان و مردان ورزشکار جلب شود.
کد خبر: ۸۸۴۹۸۵

به گزارش جام بانوان؛ تیم مربیگری گلدن استیت که برای دفاع از قهرمانی در لیگ بسکتبال حرفه‌ای NBA تلاش می‌کند، منابع حاوی شکر را از فهرست غذایی بازیکنان در پروازهای داخلی به سوی شهرهای میزبان مسابقات حذف کرد. بازیکنان حالا به جای نوشابه‌های انرژی‌زا، آب معدنی با نمک دریایی هیمالیایی می‌خورند و به جای پنیر، چیپس‌های ارگانیک تهیه شده با روغن آووکادو را در برنامه غذایی خود دارند. استفن کری، ستاره شوتزن گلدن استیت و هم‌تیمی‌هایش در این میان تنها یک چیز را تحمل نمی‌کنند: حذف ساندویچ‌های کره بادام زمینی و ژله. به طوری که طبق گزارش وال استریت ژورنال،‌ جنگی یک ماهه‌ هم برای حل این مشکل در مجموعه گلدن استیت صورت گرفت.

لوک والتون که از ابتدای فصل به عنوان مربی موقت، جایگزین استیو کر سرمربی بیمار تیم شده بود، تمام تلاش خود را برای تغییر این شرایط انجام داد، حتی با وجود این‌که از میزان شکر موجود در ژله و چربی موجود در کره بادام زمینی خبر داشت. والتون می‌گوید: «من سر حرف خود ماندم و به شکایت ادامه دادم.» او به دستیاران تیم، مهمانداران هواپیما و هر فرد دیگری که گوش شنوا داشت،‌ درباره ساندویچ‌های کره بادام زمینی و ژله اعتراض کرد. بازیکنان هم او را همراهی کردند. در نهایت مشکل حل شد و ساندویچ‌ها به فهرست خوراکی‌های داخل پروازها اضافه شد.

تمام این داستان‌ها در شرایطی اتفاق افتاد که زنان ورزشکار در طرف دیگر برای این مشکلات مبارزه می‌کنند: کسب در آمد مساوی با مردان (در برخی ورزش‌ها برای تشکیل لیگ‌های حرفه‌ای)، بایکوت شرایط مسابقه غیراستاندارد،‌ درخواست برای نگاه جدی‌تر رسانه‌ها، شنیدن بحث‌های مختلف درباره بدن و ظاهر آنها و همچنین شوخی‌های توییتری درباره این‌که چرا در آشپزخانه نیستند.

مشکلاتی که مقایسه آن با حذف ساندویچ کره بادام زمینی در تیم گلدن استیت بخوبی تفاوت دغدغه‌های ورزشکاران زن و مرد را نشان می‌دهد.

مترجم: فرشته صیفی‌ناجی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها