تیم ملی فوتسال ایران با تکیه بر چهره‌های جوان خود آن قدر در بازی‌های پیش از فینال عالی ظاهر شوند و حریفان را با گل‌های زیاد شکست داده بودند که انتظار می‌رفت بازی نهایی هم با یک نتیجه یک طرفه و پرگل به پایان برسد، اما رسیدن به قهرمانی یازدهم فوتسال آسیا، یک بازی دشوار را پیش روی شاگردان ناظم الشریعه گذاشت.
کد خبر: ۸۸۳۵۹۱

فینال چهاردهمین دوره فوتسال جام ملت‌های آسیا بر خلاف دیدارهای گذشته برای ملی‌پوشان ایران بازی آسانی نبود. ازبک‌ها که با حضور تماشاگرانشان قصد داشتند برای اولین بار به قهرمانی برسند از ابتدای بازی با ایجاد جو سنگینی در ورزشگاه فشار روی دروازه ایران را آغاز کردند و دقیقه 6 پاس اشتباه توکلی، مهاجم ازبکستان را در موقعیت گل قرار داد تا دروازه ایران باز شود و برای اولین بار تیم ملی در این رقابت‌ها از حریف خود عقب بیفتد. بعد از این گل بود که ایران نبض بازی را در اختیار گرفت و با ارائه بازی منطقی توانست در دقیقه 8 توسط قدرت بهادری گل تساوی را به ثمر برساند. با تساوی شدن بازی شاگردان ناظم الشریعه باز هم با حفظ توپ ازبک‌ها را ناکام گذاشتند تا این‌که روی ضربه کرنر، کاپیتان کشاورز در دقیقه 14 دروازه را برای بار دوم باز کرد تا نیمه اول با برتری 2 بر یک ایران تمام شود.

شاگردان ناظم الشریعه در نیمه دوم این دیدار نیز ابتکار عمل را در دست داشتند، اما نمی‌توانستند دروازه تیم میزبان را باز کنند تا این‌که ازبکستان با تغییر شیوه بازی روی به سیستم «پاور پلی» آورد. ازبکستان از این تغییر سیستم هم راه به جایی نبرد و تیم ایران با برتری 2 بر یک مقابل ازبک‌ها پیروز و قهرمان شد.

ایران با این پیروزی یازدهمین قهرمانی خود را در جام ملت‌های آسیا به دست آورد. آخرین بار ملی‌پوشان ایران در سال 2010 و در ازبکستان قهرمانی را از آن خود کرده بودند و حالا پس از 6 سال توانستند طلسم ناکامی را بشکنند. علاوه بر قهرمانی در پایان چهاردهمین دوره مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا، اصغر حسن‌زاده ملی‌پوش کشورمان به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

مسئولان برگزاری همچنین کاپ اخلاق مسابقات و بازی جوانمردانه را به ایران اهدا کردند. لازم به ذکر است که درپایان این رقابت‌ها تیم‌های ایران، تایلند، ویتنام، ازبکستان و استرالیا به جام جهانی 2016 کلمبیا راه یافتند.

نکته عجیب این که ژاپن قهرمان دوره گذشته این بازی‌ها با شکست مقابل ویتنام در مرحله یک چهارم نهایی و شکست مقابل قرقیزستان در پلی‌آف از کسب سهمیه جام‌جهانی بازماند تا بدترین نتیجه خود را در تاریخ این مسابقه‌ها کسب کند.

ناظم الشریعه: می‌توانیم بر سکوی جهانی بایستیم

محمد ناظم‌الشریعه پس از برتری تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان و رسیدن به مقام قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: نشان دادیم که حالا حالاها می‌توانیم قهرمان آسیا باشیم. قطعا بازیکنان ایران لیاقت این پیروزی را داشتند. این پیروزی را به یکایک مردم ایران تقدیم می‌کنیم و می‌توانیم این توانایی را داشته باشیم که بر سکوهای جهانی بایستیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره دیدار پایانی نیز گفت: سالن مملو از تماشاگران ازبکی بود و همین موضوع کار را برای ما سخت کرده بود. البته تماشاگران ایرانی اندکی هم در سالن حضور داشتند که از آنها تشکر می‌کنم. بازیکنان‌مان کار بزرگی انجام دادند و توانستند در یک دیدار سخت پیروزی را به دست بیاورند.

محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی ایران هم پس از پایان مسابقه درباره این قهرمانی گفت: بازی خیلی خوبی بود و تماشاچیان کار مارا سخت کرده بودند. به تیم ازبکستان و طرفدارانش بابت بازی زیبایی که به نمایش گذاشتند تبریک می‌گویم، اما حق ما قهرمانی بود.

تایلند سوم شد

تیم‌های فوتسال تایلند و ویتنام هم در دیدار رده‌بندی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در تاشکند به مصاف یکدیگر رفتند که طی آن تیم تایلند با حساب 8 بر صفر حریف خود را شکست داد و روی سکوی سوم قرار گرفت. در جدول گلزنان مسابقات سوفاووت توئنیک لانک از تایلند با 14 گل آقای گل شد و حسین طیبی از ایران با 11 گل دوم و مهدی جاوید از ایران با 8 گل سوم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها