سازمان جاسوسی کره جنوبی مدعی شد:

تدارک گسترده کره شمالی برای یک حمله گسترده

آژانس اطلاعات و جاسوسی کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی پس از تحولات اخیر در منطقه شبه جزیره کره خود را برای انجام یک حمله گسترده به این کشور آماده می کند.
کد خبر: ۸۸۲۸۵۵
تدارک گسترده کره شمالی برای یک حمله گسترده

به گزارش جام جم آنلاین، این آژانس اطلاعاتی روز پنجشنبه یادآور شد، اطلاعات خود مبنی بر برنامه های نظامی و عملیاتی کره شمالی را در اختیار اعضای حزب حاکم «سائه نوری» در کره قرار داده است.

سرویس اطلاعاتی کره و مسئولان حزب حاکم امروز در نشستی تصریح کردند که «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی خواستار آماده باش نیروهای تهاجمی این کشور شده است.

رسانه های کره ای نیز امروز ضمن اعلام این خبر گزارش کرده اند که پس از آزمایش هسته ای و پرتاب راکت دوربرد کره شمالی در دو ماه اخیر و تحریم های فزاینده و بسته شدن مجتمع صنعتی مرزی دو کره، شبه جزیره کره یکی از شدیدترین دوران تنش را تجربه می کند.

این اداره اطلاعاتی کره در گزارش خود به حزب حاکم تاکید کرد که رهبر کره شمالی نیروهایش را برای حملات سایبری و نظامی آماده می کند.

روزنامه «ژاپن تودی» نیز امروز به این موضوع پرداخت و در گزارشی نوشت: کره شمالی سابقه حمله نظامی به همسایه جنوبی را دارد اما اکنون نمی توان به صورت مستقل گزارش آژانس اطلاعاتی و جاسوسی کره جنوبی را مورد تایید قرار داد.

مقام های حزب حاکم «سائه نوری» گفته اند که به دلیل حساس بودن شرایط نمی توانند اوضاع را با رسانه ها در میان گذاشته و اطلاعات بدست آمده را افشا کنند.

با این حال آژانس جاسوسی کره جنوبی بر این باور است که حمله کره شمالی ممکن است متوجه مسئولان کشوری و فعالان ضد پیونگ یانگ باشد.

خبرگزاری یونهاپ نیز گزارش کرده است که مساله حمله کره شمالی پس از آن عنوان می شود که جنگنده های رادارگریز و پیشرفته «اف 22» آمریکا هم در شبه جزیره کره آرایش داده شده و روز گذشته (چهارشنبه) پروازهای عملیاتی انجام داده اند.

این هواپیماها وارد پایگاه هوایی «اوسان» در نزدیکی پایتخت کره شده اند اما آمریکا در مورد مدت استقرار آنها در کره اظهار نظر نکرده است.

این در حالیست که «پارک گئون هی» رئیس جمهور کره نیز دو روز قبل گفت که در صورت پیشرفت در برنامه تسلیحاتی هسته ای کره شمالی این کشور رو به نابودی خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها