محققان دانشگاه کمبریج اعلام کردند؛

افشای اسرار خطای دید با کمک مغز مصنوعی

محققان استرالیایی قطعه الکترونیکی ساختند که به‌عنوان مغز مصنوعی در بدن معلولان عمل می‌کند.
کد خبر: ۸۸۲۶۱۲
مغز مصنوعی برای معلولان ساخته شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک گروه تحقیقاتی مغز مصنوعی قابل کاشت در بدن ساخته اند که افراد معلول را قادر به حرکت می‌کند. آنها امیدوارند که این الکترود کوچک که در اندازه قوطی کبریت است بتواند تا سال ۲۰۱۷ به کسانی که قطع نخاع شده‌اند کمک کند.

این ابزار از طریق خون و تزریق وریدی به بدن بیمار وارد می‌شود و سپس شروع به ایجاد سیگنال می‌کند، سیگنال‌هایی که برای کنترل حرکت ضروری هستند.

این ارتباط دهنده انسان و ماشین شبیه قلب مصنوعی است، در قلب مصنوعی باید قلب از طریق سرخرگ‌ها به فعالیت بدن کمک کند؛ در این ابزار این مغز است که میزبان خواهد بود.

برای ساخت این ابزار ۳۹ دانشمند از ۱۶ دپارتمان در دانشگاه ملبورن استرالیا با هم همکاری داشتند و در نهایت نتایج یافته‌های خود را در نشریه «Nature Biotechnology» منتشر کردند.

توماس اوکسلی از محققان این پروژه گفت: ما موفق به ساخت اولین ابزار غیرتهاجمی شدیم که به درون رگ تزریق شده و وارد بدن می‌شود. این ابزار به مغز رسیده و به بیمار برای حرکت کمک می‌کند.

هدف محققان این است که به بیمارانی که کاملا معلول هستند امکان حرکت دهند. این ابزار سیگنال‌ها را به فرمان‌های الکتریکی تبدیل می‌کند و آنها را به سوی اندام‌های مختلف بدن ارسال می‌کند. این ابزار یک نوع نخاع مصنوعی است.

در حال حاضر آزمون‌های پیش بالینی روی این ابزار انجام شده که نتایج آن در این مقاله منتشر شده‌است.

محققان در حال انجام آزمایش روی گوسفند هستند تا نشان دهند این ابزار می‌تواند سیگنال‌های با کیفیتی از بخش کورتکس ایجاد کند. این ابزار بدون نیاز به جراحی، دوباره قابل کاشت در بدن است.

نتایج اولیه نشان می‌دهد این ابزار را می‌توان طولانی مدت استفاده کرد بدون این که مشکل ایجاد کند. محققان با موفقیت فعالیت‌های مغز را به مدت چند ماه رصد کردند و کیفیت سیگنال‌های ایجاد شده را بهبود دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها