ششمین قهرمانی نواک جوکوویچ در اوپن استرالیا او را به مرز تاریخ‌ساز شدن در تورنمنت 111 ساله تنیس دنیا نزدیک کرد. جوکو با پیروزی بر اندی ماری بعد از 49 سال، بدل به اولین تنیسوری شد که شش بار فاتح این جام شده است. او همچنین برای یازدهمین بار برنده گرنداسلم‌های بزرگ تنیس شد تا با رکورد راجر فدرر فقط چهار گرند اسلم دیگر فاصله داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۷۸۹۵

مصاف نفر اول و دوم رنکینگ تنیس دنیا، گرچه پس از سه‌ ساعت با برتری قاطع و 3 بر صفر جوکوویچ به پایان رسید، اما در ست‌های دوم و سوم که با نتایج 7 بر 5 و 7 بر 6 خاتمه یافت، یک اشتباه از جوکوویچ کافی بود تا اندی ماری روند بازی را به سود خود تغییر دهد. اشتباهی که البته از سوی تنیسور صرب سر نزد تا او در کنار روی امرسون استرالیایی که طی سال‌های 1961 تا 1967، شش بار قهرمان اوپن استرالیا شده بود، نامش را برای ششمین بار روی پایه جام حک کند. تنها وجه برتری اندی ماری در این فینال مهیج سرویس‌های کشنده او بود، سرویس‌هایی که سرعت آنها حتی به 213 کیلومتر بر ساعت هم رسید، اما در مجموع آن که با نوسان کمتری ظاهر شد، جووکویچ بود تا جایزه سه میلیون و 400 هزار دلاری این مسابقات را کسب کند. این تنیسور صربستانی که از بوریس بکر، اسطوره تنیس آلمان به‌عنوان مربی بهره می‌برد، پس از فتح نخستین گرنداسلم سال 2016 گفت: ابتدا باید به اندی ماری که یک تورنمنت فوق‌العاده را به پایان رساند، تبریک بگویم. او امشب کمی بدشانس بود، اما مطمئن هستم که به‌عنوان یک قهرمان بزرگ، یک دوست صمیمی و یک تنیسور حرفه‌ای شانس‌های زیادی در آینده خواهد داشت تا افتخاراتی از این دست را به نام خود به ثبت برساند.

بخش دوم صحبت‌های جوکوویچ هم به ماری و همسرش کیم اختصاص داشت که تا چند روز دیگر صاحب فرزند می‌شوند. نواک گفت: برای شما آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم احساسی متفاوت‌تر از گذشته را با به دنیا آمدن فرزندتان تجربه کنید.

اندی ماری که برای پنجمین بار در فینال اوپن استرالیا مغلوب شد، پس از این مسابقه سخت گفت: قبل از هر چیز باید به نواک تبریک بگویم. کسب شش قهرمانی در اوپن استرالیا یک شاهکار بزرگ است که شاید تا قبل از این باورش برای خیلی‌ها دشوار بود. ماری در ادامه افزود: از همسرم تشکر کنم که در آستانه به دنیا آمدن فرزندمان از طریق تلویزیون این مسابقه را تماشا کرد. من با اولین پرواز به خانه خواهم رفت تا به دنیا آمدن فرزندمان را در کنار او جشن بگیرم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها