یکی از کارهایی که بعد از خرید و فروش خودرو انجام می‌شود، تعویض پلاک است. تعویض پلاک خودرو در مراکز رسمی و معتبر زیرمجموعه راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۶۱۴
توقف نوبت‌دهی اینترنتی تعویض پلاک

به گزارش جام جم کلیک، یکی از مشکلات مراجعه‌کنندگان به این مرکز بخصوص در شهرهای بزرگ تشکیل صف‌های طولانی در این مراکز است که موجب ایجاد اختلال در روند انجام کار مراجعه‌کنندگان می‌شود.

از آنجا که الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات در کاهش مشکلات مراجعه‌کنندگان نقش بسیار مهمی داشته است.

راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با توجه به اهمیت این موضوع سامانه اینترنتی با هدف نوبت‌دهی به خریداران و فروشندگان خودرو راه‌اندازی کرد تا به‌این‌ترتیب تا حد زیادی از مشکلات مراجعه‌کنندگان کاسته شود و ارائه خدمات به خریداران و فروشندگان بر این اساس انجام شود.

برای ورود به این سامانه و همچنین اطلاع از نشانی مراکز تعویض پلاک یا کسب اطلاعات دیگر در این زمینه مانند مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک می‌توانید به نشانی اینترنتی www.btnrahgosha.ir‌‌ مراجعه کنید.

سپس از جدول درج شده در صفحه نخست روی گزینه شهر تهران کلیک کنید. به‌این‌ترتیب وارد صفحه جدیدی می‌شوید که در این صفحه نشانی مراکز تعویض پلاک تهران درج شده است.در قسمت سمت چپ صفحه نیز گزینه نوبت‌دهی اینترنتی دیده می‌‌شود. ‌

گرچه نیروی انتظامی در ارائه بسیاری از خدمات الکترونیکی مانند استعلام نمره منفی گواهینامه و اطلاع از میزان تخلفات رانندگی عملکرد خوبی داشته، اما به نظر می‌رسد سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک خودرو از عملکرد چندان موفقی برخوردار نبوده و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، ارائه خدمات نوبت‌دهی از طریق این سامانه متوقف شده است.

این در حالی است که همچنان تعویض پلاک خودرو ازجمله کارهایی است که موجب می‌شود خریدار و فروشنده مدت زمان نسبتا طولانی را در صف‌هایی که مقابل این مراکز تشکیل می‌شود، بگذرانند.

در بیشتر موارد مراجعه‌کنندگان یک روز کاری را در این مراکز سپری می‌کنند تا در نهایت روند کارها انجام شود.

این در حالی است که ارائه خدمات الکترونیکی برای نوبت‌دهی می‌تواند در تسریع فرآیند تعویض پلاک خودروها نقش بسیار مهمی داشته باشد. امیدواریم با برطرف شدن ضعف‌ها و محدودیت‌های احتمالی در ارائه این خدمات در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی مجدد فعالیت این سامانه باشیم.

فرانک فراهانی جم

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها