مهم‌ترین چالش بانکداری و پرداخت الکترونیک ایران چیست؟

آن‌سوی پدیده‌ای به نام «کارمزدخواهی»

شهر هوشمند

پرداخت الکترونیک عوارض آزادراه‌ها

پرداخت عوارض آزادراه‌ها به شیوه سنتی یکی از علت‌های اصلی ایجاد ترافیک در مسیرهای ورودی و خروجی آزادراه‌های بین‌شهری است.
کد خبر: ۸۴۸۰۶۱
پرداخت الکترونیک عوارض آزادراه‌ها

به گزارش جام جم کلیک ،این در حالی است که پرداخت عوارض به شیوه الکترونیک به‌خصوص برای خودروهایی که به‌طور دائم و همیشگی در این مسیرها تردد دارند، می‌تواند راهکاری مناسب برای کاهش اتلاف وقت خودروهای عبوری در این مسیرها باشد.

وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در مسیرهای ورودی و خروجی آزادراه‌های بین‌شهری به ارائه برچسب‌های الکترونیک اقدام کرده است.

این برچسب‌ها به فناوری RFID مجهز است و هنگام عبور خودرو از این مسیرها به‌صورت خودکار هزینه مربوط به عوارض تعیین‌شده از شارژ آن کم خواهد شد.

برای خرید و شارژ برچسب الکترونیک عوارضی باید به سامانه پرداخت الکترونیک عوارض به نشانی https://avarezi.bank-maskan.ir مراجعه کنید.

روی گزینه «خرید برچسب» کلیک کرده و در مرحله بعد در فرم به نمایش درآمده، اطلاعات خواسته ‌شده را ثبت ‌کنید. در بخش اطلاعات کاربر باید مشخصات هویتی و اطلاعات تماس خود را ثبت کند.

دقت داشته باشید برچسب پرداخت الکترونیک شما به نشانی پستی ثبت‌شده در این فرم ارسال خواهد شد.

در قسمت حساب کاربری باید نام کاربری و رمز عبور دلخواه خود را ثبت کنید. در بخش مربوط به محاسبه مبلغ نیز باید تعداد برچسب‌های درخواستی خود را تعیین کنید. بعد از وارد کردن این اطلاعات روی گزینه درگاه پرداخت کلیک می‌کنید.

در مرحله بعد اطلاعات ثبت‌شده برای تائید نمایش داده می‌شود. درصورتی‌که اطلاعات وارد شده صحیح است، می‌توانید روی گزینه پرداخت الکترونیک کلیک کنید تا وارد صفحه پرداخت شوید.

پس از پرداخت وجه، نام کاربری و کلمه عبور در سامانه ثبت می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید در صفحه اول سامانه از بخش ورود به سامانه به پروفایل شخصی خود وارد شوید.

در سامانه پرداخت الکترونیک باید اطلاعات خودروی خود را وارد کنید، سپس عملیات فعالسازی را انجام دهید. می‌توانید برای این کار از لینک اطلاعات خودرو یا فعالسازی برچسب نیز استفاده کنید.

برای شارژ برچسب پرداخت الکترونیک عوارض از طریق لینک «شارژ برچسب» وارد این سامانه ‌شوید و اعتبار موجود در برچسب را از طریق پرداخت آنلاین افزایش دهید.

توجه داشته باشید برچسب پرداخت الکترونیک عوارض باید در پشت آینه خودرو نصب شود. به ‌این ‌ترتیب بدون نیاز به پرداخت عوارض در مسیرهای ورودی و خروجی آزادراه‌های بین‌شهری از مسیرهای اختصاصی که برای عبور خودروهای دارای برچسب در نظر گرفته ‌شده است.

عبور می‌کنید. اگر همه خودروهایی که همیشه در این مسیرها در تردد هستند از این برچسب‌ها برای پرداخت عوارض استفاده کنند، به میزان قابل‌توجهی از حجم بار ترافیک در این مسیرها کاسته خواهد شد.

فرانک فراهانی جم - روزنامه‌نگار علم

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها