پیشگیری از سرطان با مصرف آسپرین

رئیس مرکز تحقیقات سرطان به تاثیر داروی آسپرین در پیشگیری و درمان انواع سرطان اشاره کرد و گفت: داروی آسپرین همان‌طور که برای موارد ضدالتهاب، بیماری‌های قلبی ـ عروقی و... مفید است در پیشگیری از سرطان نیز تاثیر دارد .
کد خبر: ۸۷۷۴۴۴

به گزارش ایسنا، دکتر اسماعیل اکبری افزود: مصرف آسپرین می‌تواند 12 درصد از نرخ همه سرطان‌ها را کم کند. همچنین 43 درصد به طول عمر بیماران سرطانی اضافه می‌کند، به شرطی که با دوز کم و زمان طولانی و منظم مصرف شود. تنها عارضه این دارو نیز در صورت حساس بودن دستگاه گوارش، خونریزی آن است. مصرف این دارو در کنار داروهای دیگر بهره بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: داروی متفورمین نیز که برای کاهش قند خون استفاده می‌شود در پیشگیری و درمان سرطان تاثیر زیادی دارد و اگر کنار داروهای دیگر استفاده شود، اتفاقات خوبی می‌افتد.

وی میزان کمبود ویتامین D در جامعه ایرانی را 40 درصد کمتر از حد طبیعی دانست و اظهار کرد: پزشکان لازم است روزانه از میزان کمبود ویتامین D در افراد به‌خصوص بیماران سرطانی با خبر شوند. نتایج مطالعات نشان داده ویتامین D در بیمارانی که مبتلا به سرطان پستان هستند، باعث تحمل رادیوتراپی و سایر درمان‌ها می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها