تهدید نا‌تمام بازیکنان استقلال

بازیکنان استقلال دیروز تمرین باشگاه را تحریم کردند؛ اعتصابی که البته با وساطت پرویز مظلومی و قول‌های بهرام افشارزاده بعد از یک ساعت و نیم شکسته شد اما فایلش همچنان باز ماند تا در صورت ادامه بحران‌های مالی به عنوان ابزار موثر بازیکنان مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۶۸۶۹

حوالی ظهر دیروز بود که خبر اعتصاب بازیکنان استقلال رسانه‌ای شد. آنها در اقدامی هماهنگ تصمیم گرفتند به محل تمرین نروند تا به این ترتیب، اعتراض خود را به مشکلات مالی نشان دهند. گرچه در دقایق اولیه انتشار خبر، بهرام افشارزاده، سرپرست باشگاه استقلال این تصمیم را جدی قلمداد نکرد و در گفت‌وگو با خبرنگاران احتمال آن را بعید دانست اما عقربه‌های ساعت که به عدد 15 رسید، مشخص شد بازیکنان در تصمیم خود مصمم هستند. تمرین استقلال درحالی قرار بود از ساعت 15 آغاز شود که بجز کادر فنی و البته مهدی مومنی، خرید جدید استقلالی‌ها در فصل نقل و انتقالات زمستانی، هیچ کس در زمین شماره دو آزادی حاضر نبود.

بازیکنان استقلال که از بدقولی‌های باشگاه در این چند هفته اخیر به ستوه آمده بودند، حتی اولتیماتوم بهرام افشارزاده را هم جدی نگرفتند. سرپرست این باشگاه قبل از عملی شدن تصمیم بازیکنان این تیم در گفت‌وگو با مهر عنوان کرده بود: باشگاه استقلال به هیچ عنوان از چنین حرکتی ازسوی بازیکنان استقبال نمی‌کند. آنها به باشگاه متعهد هستند و باید تحت هر شرایطی تمرینات را منظم برگزار کنند. بخصوص در این شرایط که مسئولان باشگاه تمام وقت پیگیر حل مشکلات مالی هستند، نه این‌که نسبت به قضیه بی‌خیال باشند. بازیکنان حتما دچار مشکلات مالی هستند اما باید شرایط باشگاه را هم درک کنند. البته ما قبول داریم وقتی تعهدی را می‌دهیم، باید آن را اجرا کنیم ولی در حال حاضر مشکلاتی وجود دارد که باعث شده ما به برخی از تعهداتمان نتوانیم عمل کنیم.

افشارزاده حتی گفته بود، بازیکنان بدانند اعتصاب عواقب بدی برایشان خواهد داشت، اما گوش بازیکنان آبی‌پوش به تهدیدهایی از این دست هم بدهکار نبود. آنها در آستانه بازی با ذوب‌آهن به چیزی جز دریافت مطالبات معوقه‌شان فکر نمی‌کنند و افشارزاده هم این را خوب می‌داند. او به همین دلیل هم در اظهارنظری دیگر توپ را به زمین اسپانسر باشگاه انداخت و گفت: آنها در پرداختی هایشان بدقولی کرده‌اند. باشگاهی که تیمش در یک مسابقه فینالیست شده و در مسابقاتی دیگر برای صدرنشینی رقابت دارد، نباید با چنین موضوعاتی مواجه شود. متاسفانه سبک دست به عنوان اسپانسر باشگاه استقلال بدقولی کرد و این گونه ما را با واکنش‌ها و مشکلات زیادی مواجه کرد که البته در پی حل و فصل آنها هستیم. قرارداد همکاری با اسپانسر قبلی را فسخ کرده و با اسپانسر جدیدی وارد مذاکره شده‌ایم که بزودی قرارداد با آن نهایی خواهد شد.

البته اسپانسر باشگاه استقلال نظر دیگری دارد. شاهرخ سبک دست معتقد است آنها نسبت به تعهداتشان جلوتر هستند. او در این باره به فارس گفت: طبق قانون، هر باشگاهی باید 50 درصد قراردادها را به بازیکنان بدهد اما کدام باشگاه در ایران این پول را داده است. ما تا امروز 30 تا 40 درصد قراردادهای بازیکنان را پرداخت کرده‌ایم. او افزود: به دلیل تعهداتی که باشگاه از قبل به یک‌سری از افراد داشت و همچنین شکایت بازیکنان خارجی، مجبور بودیم پول آنها را فوری پرداخت کنیم. باشگاه باید این مسائل را به تیم بگوید تا توجیه شوند که دلیل این دیر پرداخت شدن‌ها کجا بوده است.

تمرین با 90 دقیقه تاخیر

سرانجام هیچ کدام از این بحث‌ها به شکسته شدن تحریم از سوی بازیکنان استقلال منجر نشد. آبی‌ها که با تماس‌های مدیر باشگاه به زمین شماره دو آزادی رفته بودند با گرفتن قول از پرویز مظلومی، مبنی بر حل شدن مشکلات مالی در تمرینات حاضر شدند. البته خود سرمربی استقلال هم این قول را از افشارزاده گرفته بود که ظرف یکی دو روز آینده نسبت به پرداخت مطالبات بازیکنان اقدام شود. به همین دلیل مظلومی در ابتدای تمرین و پس از شکستن تحریم در جمع بازیکنان عنوان کرد: مشکلات حل شده و در صحبتی که با افشارزاده داشتم، قرار است مطالبات شما پرداخت شود. شما هم فقط حواستان به بازی با ذوب‌آهن باشد، چون این مسابقه برای ما اهمیت زیادی دارد.

گرچه تمرین دیروز استقلال بالاخره انجام شد اما به نظر می‌رسد این سونامی مالی، بزرگ‌ترین مانع برای دستیابی آبی‌ها به عنوان قهرمانی رقابت‌های این فصل باشد.

دیپورت بازیکن آلبانیایی

در روزی که بازیکنان استقلال قصد تحریم باشگاه را داشتند، کادر فنی دیواری کوتاه تر از دیوار بازیکن آلبانیایی پیدا نکرد. باتون توسکی، بازیکن آلبانیایی مورد نظر استقلال، در حالی که مشغول تمرین با سایر بازیکنان بود، با تصمیم کادر فنی محل تمرین را ترک کرد. البته دلیل پرویز مظلومی برای ممانعت از تمرین این بازیکن کاملا منطقی بود. دیروز به این بازیکن گفته شد به دلیل این‌که در بازی استقلال و پدیده به میدان نرفته است، نیاز نیست که در تمرین حضور داشته باشد. توسکی هم که از این تصمیم بشدت عصبانی شده بود، راهی رختکن شد تا چمدان خود را ببندد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها