سکانس 34

8 نکته درباره جشنواره فیلم فجر

دومین نشست رسانه‌ای سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، صبح روز گذشته با حضور محمد حیدری، مجید مظفری، بهروز غریب‌پور، مهتاب کرامتی و جمعی از اصحاب رسانه در هتل لاله برگزار شد و حیدری در قالب پرسش و پاسخ به آخرین اخبار این رویداد اشاره کرد. در آستانه شروع این رویداد برخی از مهم‌ترین نکته‌های مطرح شده در نشست را می‌خوانید.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۶

در زمان برگزاری جشنواره و در مراسمی که در موزه سینما برگزار می‌شود، مجموعه‌ای از آثاری که در دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین شده‌اند، رونمایی خواهد شد. همچنین فیلم‌های ماندگاری که در سینمای ایران دوبله شده در مراسمی رونمایی خواهد شد. رونمایی از این مجموعه‌ها بهانه‌ای برای قدردانی از 14 پیشکسوت دوبله است.

فیلم‌های سیاه‌نمایی جایی در جشنواره امسال ندارد، اما فیلم‌ها مضامینی سیاسی، اجتماعی و انتقادی دارند و ماهیت اصلی آنها برگرفته از جامعه است.

سینمای ایران از تعامل با حوزه علمیه استقبال می‌کند و هرقدر این همکاری بیشتر باشد، تاثیرگذارتر خواهد بود.

فیلم «یتیمخانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی، بنا به تقاضای کارگردان و تهیه کننده فیلم ـ محمدرضا تخت‌کشیان ـ تنها فیلم خارج از مسابقه جشنواره است.

در فراخوان جشنواره، حضور آثار انیمیشن پیش‌بینی نشده بود، اما برای حمایت از این بخش هشت فیلم رسیده به دبیرخانه جشنواره در چند سینمای مردمی نمایش داده خواهد شد.

در مراسم افتتاحیه جشنواره سعی می‌کنیم هیچ سخنرانی وجود نداشته باشد و فقط شاهد برنامه‌های هنری و بزرگداشت چهار سینماگر خواهیم بود. در اختتامیه هم نظری روی سخنرانی نداریم و فقط بخش‌های اهدای جوایز و برنامه‌های هنری را داریم.

برای داوری جشنواره فیلم فجر از رخشان بنی‌اعتماد و کیانوش عیاری هم دعوت کردم، اما بنی‌اعتماد به دلیل سفری که در پیش داشت، نتوانست این مسئولیت را بپذیرد و عیاری هم اصلا پیشنهاد داوری را قبول نکرد. با این‌که همیشه بحث‌های زیادی درباره داوران در ادوار مختلف جشنواره وجود داشته است، ولی تلاش کردیم در انتخاب هیات داوران از سلایق و طیف‌های مختلف سینما استفاده کنیم.

درباره حضور گشت ارشاد در کاخ جشنواره و کاخ مردمی هم باید بگویم جلساتی با پلیس امنیت تهران در این دوره داشتیم. افتخار می‌کنیم به جامعه‌ای که با توجه به حاشیه‌ها و اتفاقاتی که در کشورهای همسایه جریان دارد، در امنیت است و ما با فراغ بال در حال برگزاری جشنواره هستیم. قصد جشنواره تعامل با نیروی انتظامی است. همه ما قوانین موجود را می‌دانیم و اصلا نیازی نیست که پلیس بخواهد ورود پیدا کند و به ما تذکری بدهد. سعی می‌کنیم با همدلی و تعامل بیشتری این دوره را برگزار کنیم.

علی رستگار

فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها