اسناد جدید از توزیع برنج آلوده بین مردم

20 درصد برنج انبارها آلوده است

همزمان با انتشار اسناد جدید از توزیع برنج آلوده طی سال جاری در سطح کشور، یک مقام وزارت بهداشت از آلوده بودن 20 درصد برنج‌های انبارشده خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۳۱۴

ماجرای توزیع برنج‌های آلوده از چندی پیش با انتشار اسنادی در رسانه‌ها، مورد توجه قرار گرفته است. اواخر آذر، شش سند مهم دولتی درباره توزیع و فروش چندین محموله برنج تاریخ مصرف گذشته و آلوده از انبارهای شرکت بازرگانی دولتی بویژه در ایام محرم و صفر امسال منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای داشت و پرونده تخلف جدیدی در دولت یازدهم گشود.

7 دی‌ نیز عبدالرضا مصری، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس با بیان این‌که صدها هزار تن برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته در یکی از انبارهای غرب کشور وجود دارد، هشدار داد برخی می‌خواهند با تعویض بسته‌بندی این برنج‌ها آنها را به تهران آورده و به خورد مردم بدهند.

پنج روز بعد، یعنی در 12 دی‌، مصری با اعلام این‌که توزیع برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته به طور کامل متوقف شد، گفت: بر اساس اخطار صورت گرفته در مجلس، شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرده، برنامه‌ای برای توزیع این محصولات ندارد.

با این حال، اظهارات روز گذشته رئیس سازمان غذا و دارو نشان داد که مسأله برنج‌های آلوده ابعاد گسترده‌تری دارد.

به گزارش فارس، رسول دیناروند در حاشیه همایش آزمایشگاه‌های برتر در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره سرنوشت برنج‌های آلوده عنوان‌کرد: برنج‌های موجود در انبارها آزمایش شده و 80 درصد آنها تائید صلاحیت شده‌اند و امکان مصرف آنها وجود دارد. اما 20 درصد برنج‌های آزمایش شده در انبارها سلامت آنها تائید نشده که این میزان زیادی است و حداقل پنج انبار بزرگ در این زمینه پلمب شده است.

هرچند رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه سخنانش گفت بر اساس اطلاعات موجود، برنج‌های آلوده وارد بازار مصرف نشده اما روز گذشته اسناد جدیدی منتشر شد که از توزیع این برنج‌ها حکایت دارد.

بر اساس اسناد منتشرشده ازسوی تسنیم، دولت بیش از 30هزار تن برنج آلوده هندی با برند SANIDO از شرکت الوقار خریداری کرده و با وجود هفت بار نامه‌نگاری وزارت بهداشت و ارگان‌های تابعه این وزارتخانه با شرکت بازرگانی دولتی در نیمه نخست امسال، اقدام عاجل برای توقف این محموله در انبارهای شرکت بازرگانی دولتی صورت نگرفته و بخشی از این محموله هم از انبارها خارج و وارد سطح عرضه شده است.

محمدحسین علی‌اکبری

اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها