آیت‌الله محمد یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این‌که اجازه اجتهاد برای کارهای متعارف حوزوی خوب است گفت: فقهای شورای نگهبان تحت فشار قرار نمی‌گیرند.
کد خبر: ۸۷۲۲۹۱

به گزارش فارس، وی با تاکید بر قانون‌گرایی، تصریح کرد: نباید اجازه داده شود گرایش‌های حزبی و گروهی در تصمیم‌گیری‌ها اثر بگذارد. وی با بیان این‌که قانون می‌گوید اجتهاد باید به تائید فقهای شورای نگهبان برسد یادآور شد: به عنوان یک طلبه تربیت‌شده حوزه علمیه قم از بزرگان این حوزه می‌خواهم که قانون رعایت شود، این تائید درجه اجتهاد برای دریافت وجوهات و... محترم است ولی از نظر قانونی اعتبار ندارد. او درباره راه‌های اثبات اجتهاد نامزدهای خبرگان برای شورای نگهبان ‌بجز امتحان توضیح داد: یکی از راه‌های دیگر این است که فقهای شورای نگهبان نسبت به فردی شناخت داشته باشند و این شناخت در نتیجه گفت‌وگو، مطالعه نوشتارها، شرکت در جلسات درس و... حاصل می‌شود.

عارف: موضع ما تخریب نیست

ایرنا نوشت: محمدرضا عارف، رئیس شورای‌عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با تکذیب اخباری مبنی بر تشکیل ستادی برای رصد و عملیات روانی جریانی و فردی اصولگرایان در شورای‌عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: موضع ما حذف و تخریب نیست و یکی از راهبردهای ما تعامل با همه گروه‌های سیاسی است.

حضور آگاهانه پای صندوق‌های رأی

صادق خرازی، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در همایشی در همدان گفت: اگر ملت در انتخابات هفتم اسفند به پاسداران واقعی فضیلت و هویت ملی که وامدار خارجی‌ها نباشند و دغدغه و آرزوی پیشرفت این مملکت را داشته باشند، رای دهند، به‌طور قطع در معادلات جهانی، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت. او همچنین به ایسنا گفت: مجلس آینده در دست اعتدالیون خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها