کلاهبرداری مرد هزار چهره در سایت «دیوار»

مرد هزار چهره که به بهانه پرداخت وام با انتشار آگهی در سایت «دیوار» مرتکب کلاهبرداری‌های بزرگ شده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۸۶۹۸۴۵

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 16 مرداد امسال در پی شکایت مردی در پایگاه سوم پلیس آگاهی در دستور کار پلیس قرار گرفت. شاکی به ماموران گفت: چندی پیش با مشاهده یک آگهی تبلیغاتی تحت عنوان «اخذ وام با مبالغ بالا، در کوتاه‌ترین زمان» در سایت دیوار، با شماره تماس درج شده در آن تماس گرفتم و برای صحبت در باره شرایط وام با شخصی به نام «سجاد» در یک دفتر تجاری در منطقه تهرانپارس ملاقات کردم. او مدعی شد می‌تواند وام مورد درخواست مرا به مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان تهیه و در ازای آن مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت کند. پس از توافق بر سر میزان کارمزد و ...، همراه «سجاد» به دفتر وکالتی در شهرستان اسلامشهر، شهرک واوان رفته و در آنجا من وکالتنامه‌ای را برای انجام کارهای اداری همراه مبلغ 20 میلیون تومان به‌عنوان درصدی از کارمزد دریافت وام به وی تحویل دادم اما از آن زمان به بعد او پاسخگوی تماس‌های تلفنی من نبود و دفترش را تعطیل کرد.

همزمان با اولین شکایت، تعداد دیگری از شاکیان و مالباختگان که همگی از طریق سایت دیوار یا آگهی تبلیغاتی روزنامه‌های کثیرالانتشار با شخصی به نام سجاد که خود را خواننده پاپ معرفی و حتی سایتی را در شبکه‌های مجازی راه‌اندازی کرده بود، شناسایی و برای پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران دعوت شدند.

شناسایی مجرم سابقه‌دار

با بررسی اظهارات شاکیان و مالباختگان و سوابق مجرمان، مشخص شد متهم از مجرمان سابقه‌دار و تحت تعقیب دستگاه قضایی است.

کارآگاهان متوجه شدند متهم در یک پرونده کلاهبرداری در پوشش فروش لیزینگی خودرو تحت تعقیب مقام قضایی در شهرستان خرم‌آباد بوده و در آن پرونده نیز ده‌ها نفر از وی شکایت کرده‌اند. در پرونده‌ای دیگر نیز سجاد در پوشش دریافت تسهیلات بیمه‌ای از تعدادی از شاکیان کلاهبرداری کرده بود که با توجه به متواری بودن متهم، توسط مقام قضایی برای وی حکم صادر شده و او در این پرونده نیز تحت تعقیب دستگاه قضایی بود.

کارآگاهان با شناسایی آخرین مخفیگاه سجاد در شهر پرند، با نیابت قضایی به این شهر اعزام و متوجه شدند وی از این مکان متواری شده است .

در ادامه و با شناسایی یک دستگاه خودروی بی‌ام‌و به ارزش تقریبی 400 میلیون تومان که سجاد آن را از یک شرکت کرایه خودرو تحویل گرفته و متواری شده بود، دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس ثبت و مشخص شد متهم در شهر اهواز حضور دارد. با اطلاعات به دست آمده، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی به شهر اهواز اعزام و سرانجام سجاد را در حالی که قصد داشت با ظاهری فریبنده و در قالب «واردات خودروهای لوکس» کلاهبرداری کند، دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به شگردهای متهم در زمینه کلاهبرداری که در تمامی آنها اقدام به انتشار آگهی از طریق سایت دیوار و برخی روزنامه‌های کثیرالانتشار کرده بود، از تمام شاکیان و مالباختگانی که به این شیوه از آنها کلاهبرداری شده، دعوت می‌شود برای شناسایی متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی در خیابان سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه کنند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها