دکتر محمد سرافراز تاکید کرد:

عزم رسانه ملی تعمیم صدا و تصویر پاک

رئیس رسانه ملی در پیامی به مناسبت افتتاح 73 طرح فنی و تولیدی در استان فارس، بر عزم صدا و سیما در صیانت از اعتقادات مردم تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۹۵۹۳
عزم رسانه ملی تعمیم صدا و تصویر پاک

در پیام دکتر محمد سرافراز آمده است: در عصر گسترش نفوذ رسانه‌ای و تنوع و گونه‌گونی ابزارهای ارتباطی و سیطره نامبارک شبکه‌های ماهواره‌ای، رسانه‌های منفک از اخلاق و عاری از معنویت در لایه‌ها و سطوح مختلف، جنگ نرم و تمام عیار علیه ملت بزرگ ایران، مقابله و مصاف با رسانه مستقل جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرده و عمده‌ترین هدف آنها تغییر در ساختار اخلاقی جامعه ایران اسلامی و ایجاد تزلزل در باورها و ارزش‌ها و گسترش ناهنجاری‌های رفتاری و ترویج بی‌بندوباری و تباهی نسل جوان است .

در چنین شرایطی بهترین و نافذترین روش برای حفظ و تعالی جامعه، تقویت و صیانت از فرهنگ متعالی و تهذیب از زشتی و ناپاکی‌هاست. در همین راستا جهتگیری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران باید به سمت رسانه‌ای چالاک، ژرف‌نگر، متعهد و مردمی باشد.

مدیران رسانه ملی همت خویش را بر دین‌مداری، دانش‌محوری و نوآوری معطوف نموده و برای حصول آرمان‌ها تولید محتوا در شأن ملت بزرگ و در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار توسعه فنی و افزایش سطح پوشش برای دریافت صدا و تصویر رسانه سالم در اقصی نقاط کشور را لازمه حفظ هویت ملی و اساس توسعه متوازن می‌دانند و برای پاسداشت حقیقت و صیانت از اعتقادات مردم و جلوگیری از رخنه و نفوذ دشمن عزم خود را جزم تعمیم صدا و تصویر پاک کرده‌اند.

این چشم‌انداز روشن با اهتمام بلیغ و همراهی تمام همکاران متعهد و متخصص در صف و ستاد رسانه ملی حاصل می‌گردد و تلاش‌های موثر کارکنان حوزه فنی بخش عمده‌ای از این مقوله دامنه دار به شمار می‌آید. استان فارس و شهر مقدس شیراز سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام همواره سزاوار بهترین‌ها بوده و نهال فطرت مردم آن همیشه از نسیم محبت و ولای اهل‌بیت در اهتزاز بوده است.

این خطه پهناور که دارای بیشترین تعداد شهرستان در میان استان‌های کشور است، تلاش دارد موهبت خدمتگزاری به مردمی را که پرورش‌دهنده 15 هزار شهید حماسه‌ساز بوده‌اند را نصیب خود گرداند و همت و کاردانی نیروهای متعهد و ولایی صداوسیمای این استان امروز به‌مناسبت ایام خجسته میلاد رسول مکرم اسلام (ص) و روز بصیرت ملت بزرگ ایران در افتتاح 73پروژه فنی و تولیدی به بار می‌نشیند که بی‌تردید نتیجه همدلی، برنامه‌ریزی و تعامل مثبت نیروهای مومن و متخصص آن مرکز است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر مهدی اخوان بهابادی، قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فناوری رسانه‌های نوین نیز در این مراسم گفت: در حوزه فناوری رسانه‌های نوین، ماموریت اصلی ما افزایش پوشش دیجیتال است، که این کار در استان فارس به خوبی پیش می‌رود و در یک سال گذشته در استان فارس تعداد ایستگاه‌های دیجیتال 50درصد رشد داشته است.

وی افزود: تبدیل کیفیت بخشی از sd به hd از جمله اهداف مهمی است که در دهه فجر شاهد بهره برداری از شبکه اچ‌دی در استان فارس خواهیم بود.

اخوان عنوان کرد: با توجه به این که در دنیای امروزی، رقابت تنگاتنگی بین رسانه‌ها به وجود آمده است و باید در این فضاها، فعالیت بیشتری داشته باشیم؛ لذا مهم‌ترین طرحی که شروع شده طرح iptv یا تلویزیون تعاملی است و با راه‌اندازی آن، صدا و سیمای فارس می‌تواند جزو استان‌های پیشگام کشور باشد. با سیستم iptv تمام برنامه‌های تلویزیونی،قابلیت مشاهده مجدد دارد و مخاطب با انتخاب خودش محتوای دلخواهش را مشاهده می‌کند.

آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این مراسم گفت: رسانه ملی نقش مهمی دارد تا مردم را به رشد برساند و از درجا زدن باز دارد و این میسر نمی‌شود، مگر با تلاش رسانه ملی، مطبوعات، رسانه‌های مجازی و سخنران‌ها. رسانه ملی، همان گونه که در انتخابات ریاست جمهوری عملکرد بسیار سازنده و خوبی داشت، باید در انتخابات پیش رو نیز فضا را برای حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح فراهم کند.

همچنین به گزارش جام‌جم آنلاین، 114 فرستنده دیجیتال تلویزیونی صداوسیمای مرکز کردستان دیروز با حضور معاون امور مجلس و استان‌های صداوسیما افتتاح شد. با افتتاح این ایستگاه‌های فرستنده دیجیتال ضریب پوشش دریافت شبکه‌های دیجیتال در استان کردستان به 85 درصد در مناطق شهری و 60 درصد در روستاها ارتقاء یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها