پایان نام‌نویسی برای خبرگان پنجم‌

نام‌نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری دیروز پایان یافت و براساس آخرین آمار بیش از 700 نفر برای حضور در این انتخابات نامزد شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۷۰۵۶

محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور که همچون روزهای گذشته حدود ساعت 16، گزارشی از آخرین آمار ثبت‌نام‌کنندگان می‌داد، رقم دقیق داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا ساعت 16 را 731 نفر اعلام کرد. این در حالی بود که با توجه به این‌که دیروز آخرین فرصت برای ثبت‌نام داوطلبی در مجلس خبرگان بود، فرصت نام‌نویسی تا ساعت 24 تمدید شد. مقیمی با ارائه آماری از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا ساعت 16 دیروز گفت: از مجموع داوطلبان خبرگان رهبری 14نفر زن بوده‌اند. وی افزود: بیشترین سن در بین داوطلبان 92 و کمترین سن هم 23 سال برای خبرگان رهبری بوده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: از مجموع داوطلبان خبرگان رهبری 82 نفر دارای مدرک دیپلم، چهار نفر مدرک کاردانی، 43 نفر دارای مدرک کارشناسی، 87 نفر کارشناسی ارشد، 95 نفر دکترا و 351 نفر مدرک حوزوی دارند.وی تصریح کرد: بیشترین فراوانی در بین داوطلبان خبرگان رهبری 147 نفر بین سنین 51 تا 55 سال و کمترین فراوانی هم با 33 نفر در سنین 71 تا 75 نفر و زیر 30 سال 28 نفر بوده است. حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، محسن اسماعیلی، آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کاظم صدیقی و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم، از جمله چهره‌هایی بودند که دیروز برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کردند.

فردا، پایان نام‌نویسی برای انتخابات مجلس

نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز دیروز پرشورتر از روزهای گذشته ادامه یافت و آن‌طور که خبرگزاری فارس نوشته با توجه به این‌که داوطلبان زیادی برای نام‌نویسی در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بودند، شلوغی صف انتظار بیش از روزهای گذشته بود و چند نفر از داوطلبان تا وقتی نوبت به آنها برسد، روی صندلی خوابیدند.

آن‌طور که رئیس ستاد انتخابات کشور گفته، تا ساعت 16 دیروز، 5574 نفر برای حضور در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کردند که از این تعداد، 475 نفر زن و بقیه مرد هستند و کمترین و بیشترین سن داوطلبان نیز به ترتیب 29 و 75 سال بوده است. مقیمی گفت: از مجموع داوطلبان 254 نفر مدرک کارشناسی، 3563 نفر کارشناسی‌ارشد، 796 نفر دکترا و 270 نفر تحصیلات حوزوی دارند. وی ادامه داد: بیشترین فراوانی سنی و کمترین آن در بین داوطلبان مجلس شورای اسلامی به ترتیب 917 نفر برای سنین بین 46 تا 50 و 16 نفر بین 71 تا 75 نفر بوده است.

غلامعلی حدادعادل، علی مطهری، اسماعیل کوثری، مرتضی الویری، رسول منتجب‌نیا، حسن رسولی، نصرالله تاجیک، محمدجواد حق‌شناس و ابراهیم اصغرزاده از جمله چهره‌هایی بودند که دیروز برای نامزدی در انتخابات مجلس نام‌نویسی کردند. زمان نام‌نویسی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هم، عصر فردا به پایان می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها