«پاستا» در شبکه نمایش

مقاوم، ‌اما نترس ‌

کمدی‌های کره‌ای هم مثل کمدی‌های هندی حال و هوای خاص و بومی خود را دارند و شاید برای تماشاگران خارجی و غیرکره‌ای خیلی قابل هضم نباشد. این نوع کمدی یک جورهایی در نقطه مقابل کمدی‌های شناخته شده غربی است.
کد خبر: ۸۶۶۱۸۷
مقاوم، ‌اما نترس ‌

با این حال، تماشاگران غیر‌کره‌ای مجموعه کمدی رمانتیک «پاستا» که قرار است به زودی از شبکه نمایش‌ پخش شود، از دیدن آن ناراضی نخواهند شد و با کاراکترهای مختلف آن ارتباط خوبی برقرار می‌‌کنند. این محصول تلویزیونی سال 2010 را کوآن سیوک جانگ، کارگردانی کرده و تماشاگران ایرانی با دیدن آن،‌کمی از حال و هوای تاریخی و باستانی کره‌جنوبی و مجموعه‌های آن بیرون می‌آیند.

تلاش های زنانه

گونگ هیو جین، لی سون کیون، لی‌ ها نویی و آلکس چو بازیگران اصلی پاستا، از چهره‌های سرشناس تلویزیونی این کشور دور آسیایی هستند. خط اصلی داستان مجموعه مورد پسند و تائید منتقدان تلویزیونی قرار گرفت. آنها در نقدهای خود به این نکته اشاره کردند که خیلی خوب است هنرمندان و برنامه‌سازان قاب کوچک به سراغ تعریف رویاها و تلاش‌های سخت زنان جوانی می‌روند که تصمیم دارند در کار و حرفه خویش به مدارج بالا و عالی برسند. در این محصول شبکه تلویزیونی معروف MBC کره، شخصیت اصلی ماجرا زن جوانی است که می‌‌خواهد تبدیل به یک سرآشپز ماهر و قابل شود و در این راه با تمام موانع و مشکلات برخورد و مبارزه می‌کند. نقش سیو یو کیونگ کاراکتر محوری داستان را گونگ هیو جین با مهارت تمام بازی می‌کند و تماشاچی باور و قبول می‌کند که او عاشق آشپزی و مسائل مربوط به آن است.

این بازیگر به خاطر بازی در نقش جوانی که شیفته آشپزی است،‌ موفق به دریافت چند جایزه تلویزیونی شد. منتقدان هنری در کنار تحسین فیلمنامه و کارگردانی پاستا،‌به ستایش بازی او هم پرداختند و گفتند این مجموعه کمدی درام توانسته تعادل بسیار خوبی بین این سه جنبه و رشته برقرار کند.

 

رویاهای دور از ذهن

به نوشته رسانه‌های گروهی کره، پاستا با جذب 20 درصد از کل تماشاگران تلویزیونی، لقب یکی از مجموعه‌های پرمخاطب سال 2010 تلویزیون کره را گرفت. قسمت پایانی مجموعه هم توانست رکورد پربیننده‌ترین اپیزود یک کار تلویزیونی را در همین سال بگیرد. سیو سوک هوآنگ، نویسنده فیلمنامه مجموعه می‌گوید در ابتدا تعداد نزدیک به 30 قسمت داستان را برای آن نوشته بود، اما پس از صحبت و مشاوره با کارگردان، آن را تا حد 20 اپیزود کاهش داد. به گفته او، با کم شدن تعداد اپیزودها وی فرصت و امکان آن را یافت که تمرکز بیشتری روی ماجراها و کاراکترها داشته باشد. در عین حال، داستان‌های 10 اپیزود حذف شده به صورت ماجراهایی فرعی و کوتاه در دل داستان‌های اپیزودهای باقی‌مانده جا داده شدند. گونگ هیو جین، بازیگر اصلی مجموعه هم صحبت از علاقه خاص خود به نقش و داستان مجموعه می‌کند و می‌گوید: «معمولا تولید مجموعه‌هایی با محوریت زنان و مشکلات و رویاهایشان کم است. خیلی خوشحالم که با پاستا همکاری داشتم و توانستم چهره زن جوانی را به تصویر بکشم که سرسختانه به دنبال برآورده کردن رویا و خواسته‌اش می‌رود و در این راه موفق هم می‌شود. او کاراکتری مقاوم است که از سختی‌ها و مشکلات هراسی به دل راه نمی‌دهد.»

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها