وزیر نفت هندوستان اعلام کرد دسترسی به گاز طبیعی ایران برای تضمین امنیت انرژی کشور هندوستان بسیار حیاتی است.
کد خبر: ۸۶۶۱۵

به گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی سیفی، مانی شانکار آیار وزیر نفت هندوستان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد ، در صورتیکه پروژه خط لوله گاز ایران - هند - پاکستان منتفی شود، هندوستان دیگر امیدی برای تامین تقاضای فزاینده انرژی خود نخواهد داشت.
بر اساس این گزارش، آیار تاکید کرد هندوستان برای تحقق رشد اقتصادی 7 تا 8 درصدی طی 20 سال آینده شدیدا به گاز وارداتی ایران نیازمند است.
وزیر نفت هندوستان با اشاره به مخالفت آمریکا با پروژه انتقال گاز ایران از واشنگتن خواست نسبت به نقش حیاتی گاز ایران در امنیت انرژی هندوستان توجه داشته باشد.
وزیر نفت هندوستان در این گفتگو همچنین اعلام کرد که پیشرفت پروژه خط لوله گاز ایران به هند و پاکستان تاکنون امیدوار کننده بوده است و شرایط برای آغاز گفتگوهای سه جانبه مهیا است.
وی با اشاره به تعیین مشاوران مالی و فنی این پروژه اذعان داشت که مشاوران حقوقی این پروژه نیز با توجه به قیمت گاز وارداتی در مرز هندوستان به زودی تعیین خواهند شد.
آیار همچنین پیش بینی مبنی بر عدم مشارکت شرکتهای بین المللی در پروژه فوق به علت تحریم تجاری ایران از سوی آمریکا را رد و اعلام کرد تاکنون سه مشاوری که برای این پروژه تعیین شده اند، از شرکتهای خارجی بوده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها