دو زن که در جنایت‌های جداگانه شوهران خود را در اصفهان به قتل رسانده بودند، به تشریح جنایت خود پرداختند. در این جنایت‌ها تازه‌داماد و مرد سالمندی قربانی جنایت‌های زنانه شدند.
کد خبر: ۸۶۶۱۳۷

به گزارش جام‌جم، در نخستین جنایت زن جوان وقتی نتوانست همسرش را راضی به طلاق کند، او را با شلیک گلوله کشت. رسیدگی به این پرونده از هفته گذشته و پس از گزارش اقامت مشکوک زنی در یکی از هتل‌های اصفهان در دستور کار پلیس قرار گرفت. مسئول هتل در تماس با پلیس اعلام کرد، زن 20 ساله‌ای به نام سمیرا یک هفته قبل به هتل مراجعه و اتاقی اجاره کرد. او در این مدت فقط برای صرف غذا اتاقش را ترک می‌کند و رفتارش مشکوک است.

در پی این تماس تیمی از ماموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کرده و با حضور در هتل به تحقیق از زن جوان پرداختند. سمیرا در بازجویی‌ها اظهارات متناقضی را درباره علت حضور در هتل مطرح کرد که این موضوع باعث شک بیشتر ماموران و انتقال وی به پلیس آگاهی شد.

با شروع تحقیقات،کارآگاهان متوجه شدند او اهل شهرستان فلاورجان است که یک هفته قبل با ترک خانه‌اش به اصفهان آمده و همزمان با سفر او همسرش نیز به طرز مرموزی ناپدید شده است. خانواده تازه‌داماد در جریان تحقیقات گفتند؛ تصور می‌کردند پسرشان همراه سمیراست و از ماجرای فرار او از خانه اطلاع نداشتند. با افشای این موضوع، احتمال قتل تازه داماد مطرح شد و زن جوان در اختیار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی قرار گرفت.

سمیرا که هیچ راهی برای فرار از حقیقت نداشت، به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: دو ماه قبل ازدواج کردم و زندگی مشترک خود را آغاز کردیم. اوایل همه چیز خوب بود، اما بعد از مدتی متوجه اعتیاد او شدم و با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق دادم اما خانواده خودم و همسرم با این موضوع مخالفت کردند و نتوانستم از شوهرم جدا شوم. چون نمی‌توانستم به زندگی با او ادامه دهم، تصمیم به قتلش گرفتم. با مردی که ساکن یکی از استان‌های همجوار اصفهان است آشنا شده و قرار شد او به من اسلحه بدهد. چند روز قبل از قتل، اسلحه کلت و سه فشنگ از او گرفتم. ساعت سه بامداد نهم آذر و در حالی که همسرم خوابیده بود دو گلوله را به پشت سر او شلیک کردم . وقتی از مرگ همسرم مطمئن شدم، ساعت شش صبح از خانه خارج شده و ابتدا اسلحه را به صاحبش دادم و بعد به شهر اصفهان آمدم و در هتلی اقامت داشتم که دستگیر شدم.

پس از اعترافات این زن تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی راهی خانه این زوج حوالی شهرستان فلاورجان استان اصفهان شده و با جسد مقتول در حالی که دچار فساد شده بود، روبه‌رو شدند.

زن جوان نیز با انتقال به محل قتل صحنه جنایت را تشریح کرد. متهم با قرار قانونی روانه زندان شد تا با تکمیل تحقیقات پای میز محاکمه قرار بگیرد.

پیرمرد، قربانی همسر دوم

در دومین پرونده، زن 63 ساله در جریان اختلاف با شوهرش او را با سنگ و 20 ضربه چاقو در مغازه‌اش از پای درآورد.

بعدازظهر دهم آبان مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی شهر اصفهان تماس گرفت و از کشف جسد مرد 81 ساله همسایه اش در خیابان فروغی خبر داد. پس از این تماس، ماموران در محل جنایت حاضر شده و مشاهده کردند مرد 81 ساله که صاحب مغازه بوده، بر اثر اصابت ضربه‌های سنگ و حدود 20 ضربه چاقو به قتل رسیده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، فرزندان مقتول شناسایی شده و در تحقیقات گفتند پدرشان با زن 63 ساله‌ای ازدواج کرده بوده، اما مدت‌هاست در پی اختلاف‌هایی، این زن در خانه دیگری زندگی می‌کند.

با کشف این سرنخ ماموران به این زن سالخورده ظنین شده و وی را در خانه‌اش دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی، پس از اظهارات ضدونقیض به این جنایت اعتراف کرد و گفت: شوهرم پس از مرگ همسر اولش با من ازدواج کرد. اوایل شرایط خوب بود، اما از چندی پیش اختلاف‌هایمان شروع شد تا این‌که تصمیم به قتل وی گرفتم. عصر روز جنایت به مغازه شوهرم رفتم. با هم دعوایمان شد و با شدت گرفتن درگیری، ابتدا با سنگ و بعد با چاقویی که داشتم ضربه‌هایی به او زدم و پس از مرگش فرار کردم. در آن لحظه اختیاری بر رفتارم نداشتم و عصبانی بودم و حالا از کار خود پشیمانم.

زن سالخورده با انتقال به محل جنایت صحنه قتل شوهر خود را بازسازی کرد و به تشریح نحوه جنایت پرداخت.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، قاتل از مشکلات روحی ـ روانی رنج می‌برد.

هشدار

یک تحقیق علمی در 15 استان کشور درباره پرونده‌های همسرکشی نشان می‌دهد، در حالی که مردان صددرصد مباشرت در قتل زنانشان داشته‌اند، ولی مباشرت زنان خیلی کمتر است. البته طی سال‌های اخیر بیشتر شده است. بنابراین، در اغلب موارد شخص ثالثی از طرف آنها دست به قتل زده است. فقر و بیکاری، مصرف مواد مخدر از مواردی است که همواره در ایران باعث شوهرکشی می‌شود. براساس تحقیقات، اکثر زنان قاتل با تصمیم قبلی و با طرح نقشه‌ای دقیق به کشتن شوهرانشان مبادرت کرده‌اند که این موضوع ناشی از خشم و کینه‌جویی بوده است. بیشتر زنان شوهرکش از کمبود محبت در رنج بوده‌اند.

95 درصد زنان پس از قتل همسرانشان نه‌تنها پشیمان نبودند، بلکه در زمان بازجویی‌های بعدی اعلام کرده‌اند اگر زمان تکرار می‌شد باز هم اقدام به قتل همسرشان می‌کردند. آنچنان که شواهد نشان می‌دهد زنان در کشتن شوهران با تدبیر و برنامه‌ریزی قبلی مبادرت به قتل می‌کنند، در حالی‌که مردان اغلب در یک جنون آنی و تصمیم ناگهانی و با اولین شیئی که به دستشان می‌رسد همسرشان را به قتل می‌رسانند. دلیل اغلب مردان برای کشتن همسرانشان، مسائل ناموسی، شک وعدم تمکین بوده است. مروری بر پرونده‌های قتل‌های خانوادگی نشان می‌دهد بیشتر مردها به علت خشم ناگهانی و بدون تصمیم قبلی مرتکب قتل همسر شده‌اند و پس از قتل نیز 80 درصد از آنان، ابراز پشیمانی کرده‌اند. اغلب مردان پس از اقدام به عمل منجر به قتل، با انتقال همسر خود به بیمارستان سعی در نجات او داشته‌اند و بیش از یک چهارم از مردان همسرکش در زندان‌های کشور، خود را به پلیس معرفی کرده‌اند. ولی زنان اغلب بعد از قتل، خود را بی‌گناه دانسته‌اند و حتی پس از سال‌ها حبس، اقرار به قتل نمی‌کنند. با این‌که درصد مجرمان زن در ایران بسیار کمتر است اما درصد زنان همسرکش در میان مجرمان زندانی قابل توجه است. زنان قاتل که بیشتر خانه‌دار بوده ودر سنین پایین ازدواج کرده‌اند، به‌دلیل نبود حمایتی از سوی قانون و خانواده، تصمیم گرفته‌اند شخصا وارد عمل شوند تا حق خود را بگیرند.

امیر علی حقیقت‌طلب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها