در ادامه بهانه‌تراشی‌های ضدایرانی، 36 سناتور از مجموع 54 سناتور جمهوریخواه با اشاره به آزمایش موشک عماد توسط جمهوری اسلامی ایران، طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور این کشور خواستند تحریم‌های ایران را لغو نکند.
کد خبر: ۸۶۵۲۸۰

به گزارش فارس و به نقل از رویترز، در این نامه آمده است که آزمایش موشکی ایران باعث افزایش توانایی این کشور برای ضربه زدن به نیروهای آمریکا در منطقه و اسرائیل شده است و این نشان می‌دهد که چرا جدا کردن برنامه موشکی ایران از برنامه هسته‌ای این کشور اشتباه است. همزمان قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه ایران با موضوع حقوق بشر در مجمع عمومی سازمان ملل با ۳۷ رأی منفی و ۶۷ رأی ممتنع و ۸۱ رأی مثبت به تصویب رسید. به گزارش تسنیم، در این قطعنامه از آنچه سرکوب فعالان، روزنامه‌نگاران و مخالفان و استفاده فزاینده از مجازات اعدام خوانده می‌شد، اعلام نگرانی جدی شده بود.

این تلاش‌های ضدایرانی پس از آن صورت گرفت که مجلس نمایندگان آمریکا نیز مصوبه‌ای علیه کشورمان داشت. هماهنگ‌کننده اجرای برجام در وزارت خارجه آمریکا هشدار داده تغییر در برنامه لغو روادید آنچنان که در مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا آمده است، می‌تواند اثرات بسیار منفی بر توافق هسته‌ای ایران داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها