مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی

انجماد + تصاویر

از سال 2004 که آرسنال آخرین قهرمانی‌اش را در لیگ برتر تجربه کرد، توپچی‌ها هیچ وقت به اندازه این فصل، از شانس قهرمانی در لیگ برتر برخوردار نبودند؛ حتی بیش از دو فصل قبل که هفته‌ها صدر جدول را در اختیار داشتند، اما در نهایت به رتبه چهارم رضایت دادند.
کد خبر: ۸۶۳۷۹۸
پایان تاریخ انقضای یک معجزه

این فصل با افت غیرمنتظره چلسی، نمایش‌های پرفراز و نشیب منچستریونایتد و منچسترسیتی، آرسنالی‌ها به رغم شروع نه‌چندان خوب‌شان، حالا یکی از مدعیان جدی قهرمانی هستند؛ البته در صورتی که بحران مصدومیت بیش از این دست آرسن ونگر را نبندد و این تیم را بیشتر زمینگیر نکند. مصدومیت اخیر الکسیس سانچز و سانتی کاسورلا، تعداد مصدومان توپچی‌ها را به عدد هفت رساند؛ البته این جدا از مصدومیت‌هایی است که در هفته‌ها و ماه‌های قبل رخ داده بود و بازیکنانی مانند الکس اکسلید چمبرلین، تئو والکات و لورن کوشیلنی را برای چند هفته از میادین دور نگه داشته بود. این آسیب‌دیدگی‌های پیاپی باعث شد نوک پیکان انتقادات به سوی شد فورسایت، مربی آمادگی جسمانی آمریکایی باشگاه آرسنال نشانه برود. هواداران، او را مقصر آسیب‌دیدگی‌های زنجیره‌ای می‌دانند و حتی گروهی از طرفداران آرسنال در شبکه‌های اجتماعی از او با القابی مانند شیاد و دروغگو یاد کرده‌اند.

بهترین خرید تابستان 2014

بحران آسیب‌دیدگی در آرسنال اتفاق تازه‌ای نیست. پیش از آغاز فصل 14ـ2013، میانگین روزهای دوری مصدومان آرسنال در پنج فصل پیش از آن، 2047 روز بود. این رقم در فصلی که به جام جهانی برزیل منتهی شد، 2472 روز رسید؛ اتفاقی که آرسن ونگر را متقاعد کرد دست به کار شود و شد فورسایت را به خدمت بگیرد؛ آن هم چند روز بعد از این که او با تیم ملی آلمان، قهرمانی در جام جهانی را تجربه کرد.

از همکاری فورسایت با فدراسیون فوتبال آلمان حدود یک دهه سپری شده بود و او در همه جلسات تمرینی ژرمن که به فتح جام جهانی 2014 منجر شد، حضور داشت. عملکرد او روی بازیکنان مانشافت به اندازه‌ای تاثیرگذار بود که بازیکنان آلمان در روز جشن قهرمانی در میدان براندنبرگ برلین، لحظاتی به تشویق او و همکارانش پرداختند.

پس تعجب‌برانگیز نبود که پیوستن او به آرسنال، به یکی از خبرهای اصلی این باشگاه در تابستان سال قبل تبدیل شد. تخصص اصلی فورسایت، کمک به افزایش بازدهی بازیکنان از طریق تغییر رژیم غذایی، نحوه حرکت و ریکاوری آنهاست؛ تخصصی که کاهش مصدومیت ستاره‌های تیم به‌ویژه آسیب‌دیدگی‌های ماهیچه‌ای هم یکی از نتایج آن محسوب می‌شود. هرچند در پایان 15ـ2014، باز هم آرسنال در کسب قهرمانی در لیگ برتر ناکام بود، اما تاثیر فورسایت غیرقابل چشمپوشی بود. تعداد روزهای غیبت بازیکنان مصدوم تیم از حدود 2500 روز فصل قبل، به 1834 روز کاهش پیدا کرد و این دستاورد قابل ملاحظه‌ای برای فورسایت محسوب می‌شد. در واقع میزان مصدومیت‌های توپچی‌ها 25 درصد کاهش پیدا کرده و این دقیقا همان ماموریتی بود که ونگر از این مربی بدنسازی آمریکایی انتظار داشت. در پایان فصل، بسیاری از فورسایت به عنوان بهترین خرید آرسنال در پایان فصل یاد می‌کردند، اما چند ماه بعد همه چیز تغییر کرد.

مظنون اصلی

در حالی که تیم ونگر روی دور پیروزی افتاده بود و در جدول لیگ برتر بالا و بالاتر می‌رفت، افزایش مصدومان تیم، نگاه‌ها را به فورسایت تغییر می‌داد. اعتراضات وقتی اوج گرفت که در دیدار مقابل شفیلدونزدی، تئو والکات و اکسلید چمبرلین در همان 20 دقیقه ابتدایی مصدوم شدند و از زمین بیرون رفتند. پس از آن بود که هواداران آرسنال در توئیتر به‌شدت به فورسایت حمله کردند. یکی از آنها نوشت: «فکر می‌کردیم دیگر چنین مصدومیت‌هایی نخواهیم داشت. پس فورسایت چیکار می‌کنه؟»

مصدومیت‌های هفته قبل و به‌ویژه آسیب‌دیدگی الکسیس سانچز و دوری طولانی مدت سانتی کازورلا از میادین، صبر هواداران را لبریز کرد و نگرانی‌ها در مورد موفقیت آرسنال در این فصل را افزایش داد.

بهنام جعفرزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها