پرونده مرحله گروهی رقابت‌های فصل 16 ـ 2015 لیگ قهرمانان اروپا امشب در حالی بسته می‌شود که هواداران دو تیم مطرح آرسنال و چلسی، نگران اتفاق 90 دقیقه پیش‌رو هستند؛ آیا آرسنال و چلسی طعم حضور در مرحله حذفی را خواهند چشید؟!
کد خبر: ۸۶۳۰۴۷

گرچه آرسنالی‌ها در لیگ برتر وضعیت خوبی دارند، اما امشب اوضاع برای آنها به مراتب دشوارتر از تیم بحران‌زده چلسی است. شاگردان آرسن ونگر که رقابت‌های اروپایی را با دو شکست متوالی آغاز کردند، هم‌اکنون با 6 امتیاز در تعقیب تیم 9 امتیازی المپیاکو هستند و برای این‌که به عنوان تیم دوم گروه جواز صعود پیدا کنند باید تیم یونانی را در یونان شکست بدهند. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه الاتحاد با برتری 3 بر 2 المپیا به پایان رسید و همان شکست غیرمنتظره باعث شد حالا آرسنالی‌ها در استرس صعود به مرحله بعدی قرار بگیرند. این استرس وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم تیم یونانی هر پنج بازی خانگی آخرش را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و آخرین شکست آنها مقابل تیم قدرتمند بایرن‌مونیخ بوده است.

در مقابل آرسنال، این روزها در خارج از خانه تیم سر حالی نیست. شکست 3 بر صفر مقابل شفیلد یونایتد، شکست 5 بر یک مقابل بایرن مونیخ، تساوی یک بر یک مقابل نوریچ و البته یک برد 3 بر صفر مقابل سوانسی، نتایجی هستند که تیم ونگر در این 4 بازی خارج از خانه اخیرش به‌دست آورده است. با این اوصاف آنها امشب در یونان محکوم به برد هستند؛ آنهم با بیش از یک گل اختلاف. ماموریتی که به نظر دشوار می‌آید.

چلسی هم حال و روزش بهتر از آرسنال نیست. گرچه آبی‌های شهر لندن با 10 امتیاز فعلا در صدر گروه H لیگ قهرمانان حضور دارند، اما ادامه روند ناکامی‌های این تیم می‌تواند فاجعه‌ای بزرگ را در پایان بازی امشب به همراه داشته باشد.

در این گروه دیناکیف احتمالا مشکلی بابت پیروزی مقابل مکابی نخواهد داشت با این برد 11 امتیازی می‌شود. در این صورت اگر چلسی به پورتو ببازد وداعی تلخ با لیگ قهرمانان خواهد داشت.

وضعیت گروه E هم در نوع خودش حساس است. در این گروه بارسلونا 13امتیازی صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کرده اما رم، بایرلورکوزن و باته بوریسف تقریبا به یک اندازه شانس دارند. رم 5 امتیازی امشب میزبان باته 4 امتیازی است. لورکوزن 5 امتیازی هم باید در خانه به مصاف بارسلونایی برود که صعودش را قطعی کرده و نیازی به امتیازات بازی آخر خود ندارد.

برنامه بازی‌های امشب

گروه E: بایر لورکوزن آلمان ـ بارسلونا اسپانیا (پخش زنده از شبکه ورزش)، رم ایتالیا ـ باته بوریسف بلاروس

گروه F: دیناموزاگرب کرواسی ـ بایرن‌مونیخ آلمان، المپیاکو یونان ـ آرسنال انگلستان (پخش زنده از شبکه سه)

گروه G: چلسی انگلستان ـ پورتو پرتغال، دینامو کی‌یف اوکراین ـ مکابی تل‌آویو رژیم صهیونیستی

گروه H: خنت بلژیک ـ زنیت روسیه، والنسیا اسپانیا ـ لیون فرانسه

* همه بازی‌ها ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها