العبادی در گفتگوی تلفنی با مسعود بارزانی :

نظامیان ترک باید هرچه سریعتر از عراق خارج شوند

نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان بر لزوم عقب نشینی هرچه سریعتر نظامیان ترک از خاک این کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۸۶۲۹۷۸
نظامیان ترک باید هرچه سریعتر از عراق خارج شوند

به گزارش شبکه سومریه نیوز، «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق به صورت تلفنی با «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور در خصوص ورود غیرقانونی نظامیان ترک به شمال عراق با وی گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، العبادی در جریان این تماس تلفنی با بیان اینکه دولت بغداد در دفاع از حاکمیت عراق کوتاه نخواهد آمد، بر لزوم عقب نشینی هرچه سریعتر نیروهای نظامی ترکیه از شمال عراق تأکید کرد.

العبادی در این تماس تلفنی همچنین تصریح کرد: از بیش از یک سال پیش بسیاری از کشورهای منطقه ای و بین المللی پیشنهاد اعزام نیروهای خارجی به عراق را ارائه داده اند که با تمام آنها مخالفت شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: ورود نظامیان ترک به شمال عراق بدون موافقت و هماهنگی قبلی با بغداد صورت گرفته است و این نیروها هرچه سریعتر باید خاک کشور را ترک کنند.

از سوی دیگر، مسعود بارزانی نیز با بیان اینکه حاکمیت ملی عراق، خط قرمز است، تصریح کرد: ما از تمامی کسانی که در مبارزه با داعش کمک ارائه می دهند، حمایت می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها