جلسه نوزدهم دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامات متهمان پرونده نفتی دیروز در حالی برگزار شد که بابک زنجانی متهم اصلی در آن حضور نداشت.
کد خبر: ۸۶۲۶۴۴

به گزارش ایرنا، «م.ش» متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی در جلسه دیروز دادگاه در بخشی از دفاعیات به دخالت و سیاست‌های دولت در اقتصاد اشاره کرد و درحال توضیح دادن آسیب‌پذیری اقتصاد ایران در شرایط اضطرار و تحریم بود، که قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: دفاعیات خود را ارائه کن، اینجا سر کلاس درس نیست که اقتصاد را تشریح می‌کنی. «م.ش» با واکنش نشان دادن به اظهارات «س.ج» مدیرعامل وقت یک شرکت نفتی مبنی بر ذی‌نفوذ بودنش، خاطرنشان کرد: متاسفانه این فرد چنین موضوع انحرافی را در اظهاراتش مطرح کرده است درحالی که اگر نفوذ داشتم 19 ماه در زندان نبودم؛ اما آقای «ج» تنها چهار ماه در حبس بود و بعد با قید وثیقه آزاد شد. وی ادامه داد: جهت احقاق خسارت مادی و معنوی خود و خانواده علیه «ج» شکایت و موضوع را پیگیری می‌کنم که در این حین قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: اسم کسی را در دادگاه نیاور و به کسی توهین نکن. نماینده دادستان نیز بعد از صحبت‌های قاضی، گفت: هرگاه کم می‌آوری از دولت مایه می‌گذاری. رضا نجفی ادامه داد: در جلسه روز گذشته نیز به جای دفاع در برابر اتهامات وارده مباحث فلسفی مطرح کردی و قاضی نیز چنین ادامه داد: حق نداری راجع به متهمی که در جلسه حضور ندارد، صحبت کنی و فقط در برابر اتهامات از خود دفاع کن. قاضی صلواتی افزود: این فردی که نام بردی و برخی مسئولان سابق نفتی در نوبت دوم این دادگاه محاکمه می‌شوند.

متهم ردیف دوم پرونده نفتی با بیان این‌که امور نفتی بابک زنجانی در اختیار فردی به نام «ع.ز.م» قرار داشت، گفت: این فرد همه کارهای نفتی از جمله محموله، تخلیه کشتی‌ها و اجاره مخازن نفت را انجام می‌داد و با توجه به اختیارات وسیع او کسی حق دخالت نداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها