متهم ردیف اول پرونده نفتی درباره اضافه نوشته شدن دو میلیارد ین در چکی که از تأمین اجتماعی تحویل گرفت، گفت: من آدم حرفه‌ای هستم و هیچ وقت به کارشناس صرافی بانک ملت نمی‌گویم چقدر بنویسد.
کد خبر: ۸۶۴۰۹۹
من حرفه‌ای ام ،نمی‌گویم کارشناس چقدر بنویسد

(ح ف ه) در ادامه بیست و سومین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی که در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، اظهار کرد: در کیفرخواست آمده است که من در معیت زنجانی پیش مرتضوی رفته و از آنها خواسته‌ایم 4 میلیارد یورو به ما شرکت بفروشند در حالیکه معرف زنجانی به مرتضوی آقای (م) بود. من در این قضیه نقشی نداشتم.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه روزانه دهها تفاهمنامه بین شرکت‌ها امضا می‌شود و هیچ کس تهمت کلاهبرداری به دیگری نمی‌زند مگر اینکه منظوری خاص بر آن مترصد باشد.

در ادامه این جلسه نماینده تأمین اجتماعی با اجازه قاضی صلواتی اظهار کرد: یکی از موارد مورد سوال در این قضیه بحث تبدیل ین به ریال است. در این ماجرا مشخص نشده که تبدیل نرخ ین به ریال براساس کدام نرخ صورت گرفته است و طبق استعلامی که ما از کارشناسان داشته‌ایم آنها اعلام کرده‌اند که در تاریخ مذبور بانک ملت اساساً نرخ ارز را اعلام نمی‌کرد و مجوز بانک ملی نیز لغو شده بود.

در پاسخ به این اظهارنظر نماینده تأمین اجتماعی متهم ردیف سوم پرونده نفتی پاسخ داد: زمانی که مرتضوی می‌خواست چک را به ما بدهد چون بر روی چک بانک رفاه مبلغ ارزی نوشته شده بود گفتم چک اشکال دارد. مرتضوی با فردی به اسم (الف) که فکر می‌کنم مدیرعامل بانک رفاه بود تماس گرفت و آقای الف توسط کارشانسان خود آخرین نرخ ین را استخراج کرد و گفتند از طریق بانک ملی نرخ ین را محاسبه کرده‌ایم و در آن لحظه زنجانی هیچ دخالتی نداشت و حتی در ایران نبود.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: اختلاف ین به ریال در این ماجرا 640 میلیارد تومان است و جای سوال دارد.

در این هنگام بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده برای توضیح در این خصوص گفت: من یک آدم حرفه‌ای هستم. مگر می‌شود که بگویم کارشناس صرافی بانک ملت چقدر بنویسد. چک‌هایی که گرفته‌ام ضمانت پول خودم بوده است ضمن اینکه من به تأمین اجتماعی ریال نداده بودم که بخواهند به من ریال بدهند بلکه باید ارز می‌دادند.

زنجانی ادامه داد: در چکی که صادر کردند بالای چک مبلغ ارزی و خرید آن نرخ ریالی را محاسبه کردند و اگر هم اشتباهی صورت گرفته خودشان اشتباه محاسبه کردند و این موضوع ارتباطی به ما ندارد.

قاضی صلواتی خطاب به زنجانی گفت: مگر می‌شود اختلاف بین حواله و چک‌ها آنقدر فاحش باشد مبلغ تفاهمنامه 442 میلیارد ین ژاپن بوده اما در چکی که صادر شده دو میلیارد ین بیشتر نوشتند.

در این لحظه نماینده تأمین اجتماعی اظهار کرد: در این ماجرا دو موضوع رخ داده است نخست اینکه دو میلیارد ین زمان محاسبه نرخ ین به ریال اضافه نوشته شده است.

به گزارش تسنیم،زنجانی خطاب به نماینده تأمین اجتماعی گفت: نرخ ین را که ما محاسبه نکردیم و ما نیز ننوشتیم.

نماینده تأمین اجتماعی نیز پاسخ داد که ما فقط سوال کردیم.

زنجانی خطاب به نماینده تأمین اجتماعی گفت: شما از کسی که چک‌ها را نوشته سوال کنید.

نماینده تأمین اجتماعی اضافه کرد: علاوه بر اضافه نوشته شدن دو میلیارد ین به نظر می‌رسد ین را بر مبنای 40 تومان حساب کردند در حالی که مبلغ ین متفاوت بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها