از خوراکی‌های مختلف که بگذرید، نان یکی از مهم‌ترین اعضا برای سبد پیک نیک است؛ از نان صبحانه گرفته تا نان ساندویچی تا نان ویژه برای عصرانه.
کد خبر: ۸۵۸۴۱۳
این نان ها را امتحان کرده اید؟!

به گزارش جام جم سرا به نقل از برترینها، از هفته قبل با چند نفر از دوستان برنامه‌ریزی کرده‌اید که جمعه صبح به دل طبیعت بزنید و چند ساعتی از هوای خوب این فصل لذت ببرید. اما از چند روز قبل ذهن‌تان را این مساله درگیر کرده که چطور سبد پیک‌نیک این هفته را متنوع ببندید؟ طبیعی است که طعم ساندویچ‌های خانگی را هیچ رستورانی ندارد. اما دوست دارید برای وعده صبحانه، ناهار و عصرانه، ابتکار عمل به خرج دهید و سبد پیک‌نیک را پر و پیمان و متنوع ببندید.

برای این‌کار باید چه کار کنید؟ از طرفی ممکن است اصلا تعطیلات را در خانه استراحت کنید اما دوست داشته باشید همراه با سوپ‌تان نان ویژه میل کنید. به نظرتان می‌توان داخل سالاد هم نان اضافه کرد؟ برای عصرانه بهتر است کدام نان را انتخاب کنید؟ برای یافتن پاسخ همه این پرسش‌ها با ما همراه شوید.

کیک‌های صبحانه

یک سبد برکـت


شاید این خوراکی خیلی نان نباشد! اما از آنجایی که ساختارش شبیه نان ساده بوده و اغلب در وعده صبحانه یا عصرانه همراه با چای میل می‌شود، بنابراین آن را هم بین نان‌ها به حساب آوردیم!

نوع: این نوع کیک به شکل ساده و شکلاتی و با مغز گردو و کشمش یا ساده ارایه می‌شود. این کیک به صورت نیم‌کیلویی ارایه می‌شود.

قیمت: هر عدد از 4500 تا پنج هزار تومان



نان تست

یک سبد برکـت


نوع: این نان به صورت تست سفید، تست سیاه در دو اندازه بزرگ و کوچک ارایه می‌شود. البته نوع رویال هم دارد که همه برندهای نان آن را ندارند.

قیمت: هر بسته از سه هزار تا 4500 تومان



نان‌های خاص

این نان‌ها به دلیل دارا بودن مواد اولیه یا اضافه شدن بعضی ترکیب‌های غنی‌ساز در مرحله تولید، خاص هستند. برای مثال، به آن سبوس، سبزیجات یا مواد اضافی برای بالا بردن ارزش غذایی نان اضافه شده است.

نان سبوس‌دار چارکی: هر عدد 1350 تومان

یک سبد برکـت


نان سوپر سیاه سبوس‌دار: هر عدد1550 تومان

نان سبزیجات: هر بسته،2700 تا 3000 تومان بسته به مقدار یا اندازه تکه‌های نان

نان سویا: هر عدد 1300 تومان

نان غنی شده: هر عدد1850 تومان

نان رگنا: هر بسته 2250 تومان

نان سویتال: هر بسته 4500 تومان

نان سنگک سبوس‌دار: هر عدد، 1350 تومان



نان جو، چاودار و بلغور

این نان به صورت یک عدد بزرگ یا به صورت لقمه‌ای عرضه می‌شود. از سوی دیگر بعضی از آنها به شکل ورقه‌ای نازک و شکل نان‌های سنتی بوده و بعضی دیگر به همان شکل نان‌های حجیم هستند. نکته جالب اینکه بعضی از تولیدکنندگان نان انواع سوخاری آن را نیز ارایه کرده‌اند. انواع طعم‌دار شده با سبزی‌ها یا دانه‌های مختلف نیز از دیگر انواع نان جو است.

انواع نان جو: نان جو 100 و 50 درصد از هر عدد 2500 تومان تا بسته‌های لقمه‌ای پنج تا شش تایی به قیمت 3500 تومان ارایه می‌شود.

یک سبد برکـت


نان جو 80 درصد: دوتایی بزرگ طعم‌دار، 2000 تومان/ لقمه پنج تایی،2000 تومان / ساده دوتایی گرد ساده 1900 تومان

نان جو 50 درصد: هر عدد 800 تومان( معمولا دوتایی بسته‌بندی می‌شود)

نان جو ساده ورقه‌ای: 3200 تومان

نان جو سوخاری:هر بسته، 3200 تومان

نان چاودار: هر بسته لقمه‌ای هشت تایی، 3200 تا 3500 تومان بسته به ساده یا طعم‌دار بدون آن

نان بلغور: هر عدد 2000 تومان



سوپی و سوخاری

نمی‌شود درباره نان حرف زد و خاطرات گذشته را زنده نکرد! بنابراین یادتان هست در کارتون‌های دهه 60، آنت و لوسین و نل و... همراه با سوپ‌، نان‌های خاصی می‌خوردند؟ یا کره و عسل را روی نوع خاصی نان می‌مالیدند که کمی سفت به نظر می‌رسید؟

نان سوخاری در کشور ما بود؛ اما فقط در یک طرح و اندازه مشخص اما خبری از آن یکی نان‌ها در کشور ما نبود! اما حالا هست. پس می‌توانید سوپ آخر این هفته‌تان را با این نان‌های ویژه بخورید.

نان سوپ: این نان که شکل استوانه توخالی و طعم‌دار است به صورت بسته‌ای ارایه شده و هر بسته آن 2600 تومان است.

یک سبد برکـت


سوخاری: بسته‌ای ساده، هر بسته 3600 تومان

سوخاری شیرین: هر بسته نیم کیلویی، 4500 تومان

سوخاری طعم‌دار با سبزیجات: هر بسته 2700 تومان



نان‌های همسایه‌های نزدیک و دور در ایران

بعضی از نان‌ها ویژه بعضی از کشورها هستند اما در نانوایی‌های فانتزی ما هم سر و کله‌شان پیدا شده است.این نان‌ها در فرهنگ مردم آن کشورها به شکل خاصی مصرف می‌شوند. دو نانی که بیش از دیگران در سبد ما قرار گرفته‌اند یکی نان قفقازی و دیگری نان سیمیت است.

نان قفقازی

این نان معمولا همراه با صبحانه مصرف می‌شود. ممکن است حاوی بعضی مواد طعم‌دار مثل سبزی معطر بوده یا ساده باشد. هر عدد از این نان به قیمت 1850 تا 2000 تومان بسته به ساده یا طعم‌دار بودن آن به فروش می‌رسد.

نان سیمیت

این نان ویژه کشور ترکیه است. سیمیت ته مزه شیرینی داشته و معمولا با پنیر شور و چای دروعده صبحانه یا عصرانه خورده می‌شود. روی این نان کاملا کنجدی است. هر عدد نان سیمیت بین دو تا سه هزار تومان بسته به اندازه آن قیمت دارد.

نان گاتا

این نان مخصوص کشور ارمنستان است. اصل آن گاتای ساده است اما انواع طعم‌دار آن هم وجود دارد. هر عدد گاتای ساده بزرگ بزرگ 2000 تومان، گاتای بزرگ خرمایی، شکلاتی و گردویی هر کدام 3600 تومان.

یک سبد برکـت


نان بروتچن

این نان ویژه کشور آلمان است. مردم آلمان برای وعده صبحانه از آن استفاده می‌کنند. هر بسته 10 تایی آن 2700 تومان است. انواع کشمش‌دار آن در بسته شش تایی و به قیمت 3000 تومان ارایه می‌شوند.

نان زمل

این نان هم ویژه کشور آلمان و اتریش است. این نان برای وعده صبحانه و به تنهایی همراه با قهوه میل می‌شود.هر بسته شش تایی آن 2400 تومان قیمت دارد.

کراسان

این نان- شیرینی هم تقریبا نان بین‌المللی است و بسیاری از مردم اروپا این نان را در وعده صبحانه یا عصرانه همراه با قهوه میل می‌کنند. هر عدد کراسان ساده، 1400 تومان قیمت دارد.



نان‌های مغزدار

نان و پنیر و گردو، شکل رایج نان مغزدار دست‌ساز است! اما ابتکار جدید تولید‌کنندگان نان، اضافه کردن مغزها به داخل نان یا بعضی مواد خوراکی مانند خرما به این نان‌ها درحین تولید است. بنابراین از این نظر دیگر دردسری برای شکستن گردو و اضافه کردن آن به نان یا درآوردن هسته خرما و اضافه کردن آن به نان نیست.

نان گردویی: هر عدد2400 تومان

یک سبد برکـت


نان پنیر و گردو: هر عدد 2300 تومان

نان پیاز و فلفل: هر عدد 2000 تومان

نان زیتون: هر عدد 1500 تومان



شیرمال‌های مدرن

تا چند سال پیش، نان شیرمال همان نان‌های گرد و برق افتاده و خوش‌عطری بود که بعضی از نانوایی‌ها می‌پختند. بچه‌ها هم اغلب وقتی همراه مادر یا پدر راهی نانوایی می‌شدند، یک عدد از این نان‌ها را جایزه می‌گرفتند! اما حالا تولیدکنندگان صنعتی نان، شیرمال‌های جدیدی را به بازار نان ارایه کرده‌اند که به صورت ویژه طعم‌دار شده‌اند.

شیرمال ساده گیسو: هر عدد 2000 تومان

یک سبد برکـت


شیرمال ساده صدفی: هر عدد 1100 تومان

شیرمال زنجبیلی: هر عدد 2200 تومان

شیرمال شکلاتی: هر عدد2450 تومان

شیرمال خرما و گردو: هر عدد 2400 تومان

شیرمال کشمشی: هر بسته 6 تایی، 2400 تومان



نان‌های باگت

یادتان هست سال‌ها پیش تنها شکل نان ساندویچی، همان انواع لاغر و باریک با ته مزه ترش و تیره رنگ بود که هنوز هم روی پوسته آنها لکه‌های آرد خودنمایی می‌کرد؟ آن نان‌ها برای خوردن ساندویچ با همان کالباس‌های کلفت و خیارشورهای پیتی و گوجه‌ها با حلقه‌های بزرگ مناسب بود! و چه خاطره ساز بود وقتی با سینما همراه می‌شد! اما حالا شکل نان‌های ساندویچی هم مدرن شده است. اندازه و طعم آنها متنوع شده و حتی بعضی از آنها حاوی سبزی معطر یا مغزهایی هم هستند.

یک سبد برکـت


باگت سبوس‌دار بزرگ: هر عدد 1400 تومان

باگت چاودار بزرگ: هر عدد 2500 تومان

مینی باگت: هر بسته دوتایی، 1500 تومان

مینی ساندویچی: هر بسته پنج تایی، 2000 تومان

نان لقمه‌ای: هر بسته پنج تایی ساده،2000 تومان و سبوس‌دار 3000 تومان

نیم باگت: هر عدد 850 تومان

هات داگ کوچک: هر بسته پنج تایی، 3000 تومان

همبرگر فرانسوی: هر بسته پنج تایی، 2500 تومان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها