تروریست های افراط گرا امروز جمعه با حمله به یک هتل لوکس در شهر باماکو پایتخت مالی دستکم 170 نفر را به گروگان گرفته اند. براساس گزارش ها تاکنون دستکم سه نفر در این حمله کشته و تعداد نامشخصی مجروح شده اند.
کد خبر: ۸۵۷۸۴۵
گروگان گیری خونین در هتل بین المللی مالی + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، صبح جمعه 20 نوامبر (29 آبان) سه مرد سوار بر اتومبیلی با پلاک دیپلماتیک توانستند وارد هتل رادیسون در شهر باماکو شوند. تروریست ها به این ترتیب توانستند از بازرسی امنیتی معاف شده و داخل هتل شوند.

به گفته شاهدان عینی، تروریست ها به محض ورود اقدام به تیراندازی کردند.

آنها 140 مسافر هتل و 30 نفر از کارکنان آن را در طبقه هفتم به گروگان گرفته اند. اطلاع موثقی در مورد هویت و تابعیت گروگان ها هنوز در دست نیست.

هنگام گروگان گیری تروریست ها که مجهز به اسلحه اتوماتیک هستند به شدت دست به تیراندازی زده و موجب وحشت میان افراد حاضر در هتل و نیز مردمی که در خیابان بودند ، شدند.

ارتش مالی هم اکنون به کمک ژاندارم های فرانسوی هتل رادیسون محاصره کرده و هر لحظه امکان حمله آنها برای نجات گروگان ها وجود دارد. هتل رادیسون دارای 190 اتاق بوده و در هنگام حمله تقریبا 90 درصد ظرفیت هتل پر بوده است.

اغلب مسافران هتل رادیسون اتباع خارجی از جمله خدمه شرکت های هوایی هستند. گفته می شود، تعدادی از کارکنان شرکت هوایی ارفرانس در هتل هستند. هنوز شرکت ارفرانس در این مورد اظهار نظر نکرده است.

همچنین 7 تبعه چین و 3 بلژیکی در میان گروگان ها وجود دارند. درعین حال، 7 خدمه پروازی شرکت هوایی ترکیش ایرویز نیز در هتل رادیسون اقامت داشته اند.

براساس گزارشها ، ماموران امنیتی توانسته اند تعدادی از افراد حاضر در هتل رادیسون از جمله دو زن را نجات داده و از این هتل خارج کنند.

هنوز هویت تروریست ها و اینکه وابسته به کدام گروه تروریستی هستند ، مشخص نشده است.

همچنین گزارش ها در مورد تعداد تروریست ها متناقض است و برخی منابع، تعداد آنها را به مراتب بیشتر از سه نفر اعلام کرده اند.

یکی از گروگان های آزاد شده که کانادایی است به گزارشگر شبکه فرانس 24 گفت: من تعدادی جسد دیدم. وحشتناک است. من در داخل اتاقم پنهان شده بودم. نیروهای امنیتی در را شکسته و مرا خارج کردند.

سایت هفته نامه ژون افریک گزارش داد: دستور حمله به هتل صادر شده است و هم اکنون نیروهای امنیتی مالی با همراهی نیروهای ویژه حافظ صلح سازمان ملل متحد به ویژه ژاندارم ها و سربازان فرانسوی در داخل هتل حضور دارند. با این حال، ترورست ها دائم در حال جابجا شدن در نقاط مختلف هتل رادیسون هستند.

به گزارش خبرگزاری آندولو ترکیه، 5 خدمه پروازی شرکت ترکیش ایرویز از جمله دو خلبان آزاد شده اند.

نیروهای امنیتی مالی راه های منتهی به هتل رادیسون در قلب شهر باماکو را مسدود کرده و هنوز درگیری میان آنها و تروریست ها در داخل هتل ادامه دارد.

براساس گزارش ها، تاکنون دستکم سه گروگان کشته شده اند. منابع رسمی مالی تعداد کشته و مجروحان این گروگانگیری را دهها نفر اعلام کرده اند.

براساس آخرین گزارش، تاکنون از 170 گروگان نیروهای امنیتی 80 گروگان را آزاد کرده اند. درعین حال، تابعیت تعدادی ازگروگان ها که هنوز در اسارت تروریست ها هستند فرانسوی اعلام شده است.

براساس آخرین گزارش رسیده ، 12 خدمه شرکت هوایی ارفرانس که در هتل رادیسون بودند نجات یافته و هم اکنون در مکان امنی به سر می برند. همچنین 5 نفر از کارکنان یک شرکت بزرگ فرانسوی نیز از سوی ماموران امنیتی نجات یافته اند.

مترجم : بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها