رئیس پلیس فتا کشور خبر داد:

شناسایی و بازداشت حامیان داعش در ایران

تاکید مقامات کشورمان بر مبارزه با داعش

عملیات‌های تروریستی پیش از نزدیکی به مرز، خنثی می‌شود

به‌دنبال حوادث تروریستی پاریس و اظهارات مقامات عراقی درباره این‌که پیش از این حوادث به ایران، فرانسه و آمریکا نسبت به عملیات داعش هشدار داده بودند، مسئولان نظامی و امنیتی در کشورمان تاکید کردند که اشراف کامل اطلاعاتی بر تحرکات تروریستی منطقه دارند.
کد خبر: ۸۵۶۹۰۱

در همین رابطه فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: قبل از رسیدن دشمن به مرز، اقداماتش خنثی خواهد شد و داعش مطمئن باشد که اگر کوچک‌ترین غلطی کند با پاسخ تند و کوبنده ایران همراه خواهد شد.

ایران ترسی از تهدیدات داعش ندارد

امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه بازدید از منطقه یال‌عباس تربت‌جام محل برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله3 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش ما حفاظت از مرزهاست. داعش تهدید کرده گزینه‌های پس از فرانسه، روسیه و ایران هستند و در این رابطه وزیر امور خارجه عراق هم هشدار لازم را داد، اما ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که ترسی از این تهدیدات ندارد و در دیاله عراق نیز خط قرمز 40 کیلومتری ترسیم شده و ضمن تقویت نیروهای تحت امر اخطار شدید دادیم که اگر اقدامی صورت پذیرد، با پاسخ قاطع و کوبنده نیروهای مسلح ایران مواجه خواهد شد و مشابه این کار را در افغانستان هم داشتیم.

به گزارش تسنیم، فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز بخشی از داعش در شمال افغانستان است و علاقه‌مند نزدیکی به مرزهای ایران بود، ولی ملت ایران هم مطمئن باشند که فرزندانشان در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی آماده هستند.

پوردستان در پاسخ به پرسش تسنیم در رابطه با بحث امنیت زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: تمامی یگان‌های نظامی جهت برقراری امنیت زائران پیاده اربعین حسینی ورود پیدا کرده‌ و وارد صحنه شده‌اند و امنیت مرزی خوزستان نیز با نزاجا بوده است و خوشبختانه همدلی خوبی میان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی برقرار است و متناسب با شرایط تمهیدات و تدابیر لازم اتخاذ می‌شود و نیروهای مسلح آماده مقابله با هرگونه تهدیدی هستند.

خط قرمز امنیتی ایران: ۵۰ کیلومتری آن سوی مرزها

از دیگر سو، رئیس شورای امنیت کشور نیز کیلومتر ۵۰ آن سوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه را خط قرمز امنیتی برای مقابله با ناامنی‌های احتمالی دانست و در پاسخ به پرسشی درباره هشدار وزیر امور خارجه عراق درباره اقدام تروریستی احتمالی داعش علیه ایران گفت: اخبار و اطلاعات مربوط به تهدیدات علیه کشورمان را از کانال‌های مختلف دریافت می‌کنیم. طبق سخنرانی‌ها، پیام‌ها و اسناد و مدارک کشف شده از تروریست‌ها و اعترافاتشان، ایران همواره یکی از اهداف اقدامات تروریستی بوده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عبدالرضا رحمانی‌فضلی افزود: ما طرح جامعی برای تقویت امنیت و صیانت از حوزه امنیت داخلی از لب مرز تا اقصا نقاط کشور داریم که در آن، همه دستگاه‌های اجرایی اعم از نهادهای نظامی، امنیتی و انتظامی و دیگر نهادهای اجرایی هماهنگ عمل می‌کنند. وی یادآور شد: ‌این موضوع در دستورکار شورای امنیت کشور قرار دارد و ما طرح‌هایی برای برقراری امنیت و تقویت آن داریم.

وزیر کشور که در یک نشست خبری سخن می‌گفت، بیان کرد: در مرزهای کشورمان موضوع نگران‌کننده و خاصی نداریم و با آمادگی کامل بر مرزها تسلط داریم. ما مرزهای کشور را به صورت کامل و صددرصد تحت کنترل داریم.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری آناتولی درخصوص وجود فهرستی در ایران در مورد گروه‌های تروریستی از جمله داعش گفت:‌ بارها اتفاق افتاده است کسانی که خواسته‌اند از مسیر ایران عبور کنند، بازداشت و به کشورهای خود عودت داده شده‌اند. ما با کسانی که بخواهند از سرزمین ایران که محل عبور و مرور و ترانزیت است، استفاده نابه‌جا کنند یا عملیات تروریستی انجام دهند، برخورد سختی خواهیم داشت.

نقوی‌حسینی: ۶ ماه پیش به فرانسه هشدار دادیم

از دیگر سو، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «نسیم» تاکید کرد: در سفر شش ماه پیش تیم پارلمانی مجلس به فرانسه به آنها گفتیم که با توجه به پیوستن بیش از هزار فرانسوی به داعش، بازگشت این افراد به پاریس قطعا برای دولت و مردم فرانسه خطرناک خواهد بود. او یادآور شد: باز هم پیش‌بینی می‌شود دیگر کشورهای اروپایی از سوی داعش مورد تهدید قرار گیرند و هزینه حمایت از گروه‌های تروریستی را بپردازند.

نظام، فرقی بین شهروندان شیعه و سنی قائل نیست

افزون بر این، دیروز سید محمود علوی وزیر اطلاعات در سنندج با اشاره به این‌که نظام جمهوری اسلامی فرقی بین شهروندان شیعه و سنی قائل نیست گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی با تروریست‌ها و کسانی که امنیت نظام را به‌خطر بیندازند از هر قوم و مذهبی که باشند برخورد خواهند کرد. وی افزود: به طور جدی با اختلاف‌افکنان شیعه که به مقدسات اهل سنت توهین کرده و مسئولان نظام را به خاطر برادری با آنان مورد ملامت قرار داده‌اند برخورد شده و خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها