دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:

مجلس دهم نه دولتی و نه ضددولتی است

نائب رئیس مجلس گفت: تکفیریها به دنبال تشکیل یک منطقه کوچک در مرز ایران با افغانستان و پاکستان و تشکیل خلافت در آن بودند که خنثی شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۹۶
طرح خلافت داعش در مرز ایران با افغانستان و پاکستان خنثی شد

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه عملیات در ایران جزء مسائل استراتژیک آنهاست تا حداقل بتوانند در کشورمان یک ترقه بزنند و وحشت ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: زمانی یک گروه تارومار شدند که قرار بود در مرز ایران با افغانستان و پاکستان یک منطقه کوچک را آزاد و آن را منطقه خلیفه‌ای اعلام کنند تا به جریان سوریه و عراق بپیوندد. بنابراین باید به سربازان گمنام امام زمان(عج) خداقوت بگوییم.

وی با اشاره به وقایع عراق و نقش تکفیری ها در این کشور اشاره کرد و گفت: درحال حاضر هیچ منطقه شیعه نشینی در تصرف داعش نیست، البته برای ما تفاوتی ندارد، اما داعش بر روی مناطق شیعه‌نشین حساسیت بیش‌تری دارد؛ البته روسیه هنوز مجوز دخالت در عراق مانند سوریه را پیدا نکرده، اما ایران پایگاه خوبی در این کشور دارد.

باهنر اظهار داشت: تکفیری‌ها بسیار عقده‌ای و کینه‌ای شده‌اند؛ چراکه نتوانسته‌اند هیچ حرکتی را در ایران انجام دهند و خیلی از اقدامات آنها که ظرف یک ساله گذشته طراحی کردند، شناسایی و خنثی شد.

فروش بیش از ۱۲۰ هزار خودرو

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه رسیدن به رشد ۳ و ۴ درصدی سخت است، خاطرنشان کرد: بنگاه‌های ما به‌دلیل بالا رفتن شدید هزینه‌های در گردش و نداشتن دسترسی به اعتبارات دچار رکود شده‌اند، اما بحثی که بین اقتصاددانان و دولت وجود دارد، ‌بازار تقاضا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور تولید وجود دارد، اما تقاضای خرید آن کم‌رنگ است تصریح کرد: اگر بنگاه‌ها به سمت تولید صد درصد هم حرکت کنند، باز هم بازار تقاضا نیست و تولیدات باید به انبار بازگردند، از این رو تشخیص دادند که باید به دنبال تحریک تقاضا باشند.

باهنر در همین زمینه به فروش بیش از ۱۲۰ هزار خودرو اشاره کرد و گفت: با اعتباری که بانک مرکزی به خریداران داد، تحرک ایجاد شد، اما عملاً این تعداد خودرو، تولید حداکثر ۲ ماه خودروسازان بوده است و صرفاً یک مسکن برای حرکت است.

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه درحال حاضر در استثنایی‌ترین وضعیت بعد از انقلاب قرار داریم، گفت: در کشور هیچ کالایی دچار کمبود نیست، یعنی از سیمان و فولاد و مواد پتروشیمی گرفته تا مواد غذایی و خودرو، اما کمبود ما مربوط به کمبود مشتری و تقاضا است، حتی کسانی که توان خرید هم دارند، خرید خود را به تأخیر می‌اندازند تا کیفیت بالا رفته و قیمت‌ها پایین بیاید و این در رکود مؤثر است.

برنامه دولت برای خروج از رکود

وی با تأکید بر اینکه برنامه دولت خروج از رکود است، یادآور شد: دولت قول داده که لایحه برنامه ششم و لایحه بودجه ۹۵ را تا ۱۵ آذر به مجلس برساند، هرچند که مجلس در حال و هوای آخر دوره‌ای نزدیک به انتخابات است و نمایندگان خیالشان راحت نیست تا بتوانند در این مسائل تمرکز کنند.

به گزارش فارس، باهنر با بیان اینکه انتخابات در تهران جریانی بوده و تلاش شخصی در این زمینه مؤثر نیست، گفت: بنابراین بیش‌تر این نمایندگان را درگیر می‌کنیم تا کارهای برنامه‌ای پیش برود.

دبیر کل جبهه پیروان با تأکید بر این نکته که زیر ۵۰ درصد از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌هاست و بالای ۵۰ درصد آن به اراده ملی برای اجرای سیاست درون‌زایی و برون‌نگری بستگی دارد، اظهار داشت: این مسئله کار سختی است و دولت، بخش خصوصی و مصرف‌کننده باید فعال باشند.

وی ادامه داد: فرهنگ مصرف ما باید اصلاح شود و ستاد مبارزه با قاچاق نیز در این زمینه موظف است؛ بنابراین امیدواریم دولت در این زمینه قدم‌های مؤثری بردارد.

باهنر با اشاره به مسائل امنیتی منطقه خاطرنشان کرد: هر کدام از مسائل منطقه می‌تواند پروژه مستقل باشد، یعنی از مسئله فلسطین و سوریه گرفته تا عراق، افغانستان و یمن یک پروژه مستقل است؛ اخیراً نیز بین روسیه و ترکیه درگیری‌هایی ایجاد شده که قابل تحلیل است.

نایب رئیس مجلس مسائل منطقه را بسیار پیچیده ارزیابی کرد و با اشاره به انتفاضه سوم گفت: انتفاضه سوم مردم فلسطین بدون دخالت مقامات بالاتر و توسط جوانان و مردم آغاز شده که نقاط مثبت و منفی مختلفی دارد.

وی با بیان اینکه مبارزان فلسطینی از سنگ به سمت سلاح‌های سرد، هم‌چون چوب، چاقو و زیر گرفتن صهیونیست‌ها با خودرو رفته‌اند، تصریح کرد: اگرچه شهدای فلسطینی در انتفاضه سوم زیاد شده‌اند، اما کشته‌شده‌های فلسطینی نسبت به صهیونیست‌ها نسبت خوبی دارد.

باهنر با اشاره به نقاط منفی انتفاضه سوم به عدم تمرکز گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد چشم آنها از انبوه شهادت‌ها در غزه ترسیده است و برخی از آنها نیز بهانه می‌کنند که مبادا ایران با عبور از برجام، موضع‌اش سست شود که قطعاً این‌گونه نیست و ما مصمم هستیم و همان طور که رهبر انقلاب فرمودند هرجا علیه صهیونیست‌های مبارزه باشد، ما هم هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها