استاندار هرمزگان گفت: دستورالعمل مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی تدوین و به استان‌ها ارسال شده است.
کد خبر: ۸۵۶۴۳۹

به گزارش تسنیم، جاسم جادری در سومین نشست ستاد تسهیل سفر زائران اربعین حسینی استان هرمزگان علت تشکیل این ستاد را اعزام سازمان یافته زائران اربعین به کربلا عنوان کرد و افزود: سفر زائران در اربعین حسینی به کربلای معلی حرکتی مردمی است، اما باید امنیت و سلامت مردم در این سفر تامین شود که بر این اساس ستاد اربعین تشکیل شده و مسئولیت آن نیز به‌عهده وزارت کشور است.

وی ادامه داد: اعزام زائران اربعین باید در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت و به شکل سازمان یافته صورت گیرد و زائران باید با آگاهی و آموزش لازم به کربلا اعزام شوند. مرزهای زمینی شلمچه، چزابه، مهران و مرز دریایی خرمشهر برای سفر زائران ایرانی به کربلا تعیین شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد نیز از ثبت نام ۱۹ هزار نفر از مردم یزد برای سفر به کربلا در اربعین حسینی خبر داد و گفت: به‌طور قطع این آمار تا روزهای نزدیک به اربعین افزایش خواهد یافت. سید‌حبیب‌الله میرخلیلی نیز در گفت‌وگو با مهر افزود: استان یزد سال گذشته عهده‌دار موکب‌های پذیرایی کاروان‌های پیاده‌روی روز اربعین نیز بود. امسال نیز استان یزد عهده‌دار موکب پذیرایی کاروان پیاده‌روی روز اربعین در جوار حرم حضرت ابوالفضل(ع) است و وظیفه طبخ ۸۰۰ هزار غذا برای زائران را متقبل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها