رئیس جمهوری کشورمان در خصوص آینده روابط ایران و آمریکا گفت: امریکایی ها اگر سیاست هایشان را تغییر دهند و اشتباهاتشان را در 37 سال گذشته تصیح کنند و از ملت ایران عذرخواهی کنند، اتفاقات خوبی روی خواهد داد.
کد خبر: ۸۵۵۵۸۶
اگر آمریکا عذرخواهی و رفتارش را اصلاح کند اتفاقات خوبی رخ می‌دهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن روحانی در آستانه سفر خود به ایتالیا در گفتگوی اختصاصی با کوریره دلاسرا، پرشمارگان ترین روزنامه چاپ ایتالیا، تاکید کرد: ما سیاست های رژیم صهیونیستی در منطقه از جمله به شهادت رساندن فلسطینی ها و حمایت یک جانبه آمریکا از این رژیم را محکوم می کنیم .

روحانی با اشاره به این که قوم یهود همواره در ایران در صلح زندگی کرده و هم اکنون یهودیان در مجلس شورای اسلامی دارای نماینده هستند افزود: من می خواهم بگویم که مردم ایران می توانند از اسرائیل و سیاستهای صهیونیستی نفرت داشته باشند، اما در عین حال می توانند دین یهود، پیامبران آن و کتاب آسمانی آن را دوست داشته باشند.

رئیس جمهوری کشورمان در خصوص آینده روابط ایران و آمریکا گفت: آمریکایی ها اگر سیاست هایشان را تغییر دهند و اشتباهاتشان را در 37 سال گذشته تصیح کنند و از ملت ایران عذرخواهی کنند، وضع تغییر خواهد کرد و اتفاقات خوبی روی خواهد داد.

روحانی در مورد توافق هسته ای گفت: ما یک مرحله مهم را پشت سرگذاشته ایم که مرحله قانونی است و هم اکنون مرحله اجرای توافق را آغاز خواهیم کرد. به همین علت دیگر تحریمهای جدیدی از سوی کشورهای پنج بعلاوه یک اعمال نخواهد شد و ما باید به توافقها احترام بگذاریم.

روحانی در عین حال هشدار داد: در صورتی که آمریکا و کشورهای پنج بعلاوه یک به تعهدات پذیرفته شده خود در قبال ایران احترام نگذارند، ما نیز خود را ملزم به انجام آن نخواهیم دانست.

رئیس جمهوری کشورمان در این مصاحبه با اشاره به سفر قریب الوقوع خود به رم از ایتالیا به عنوان یک کشور دوست در اروپا نام برد و گفت: از اینکه نخستین سفر اروپایی ام پس از امضای توافق هسته ای به ایتالیاست خوشحالم. چرا که ایتالیا کشوری است که ایران با آن از مدتها پیش روابطی بسیار خوب در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دارد.

رئیس جمهوری کشورمان روز شنبه برای دیدار رسمی دو روزه از ایتالیا در صدر هیئت بلند پایه سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی وارد رم خواهد شد.

دیدار با رئیس جمهور و نخست وزیر ایتالیا و ملاقات با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان از جمله برنامه های آقای روحانی در این سفر دو روزه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
۰
۰
باسلام،به نظر این بنده كه به طور دایم خبرگزاری جام جم دنبال میكنم بصورت آنلاین ،سوالهایی كه از رییس جمهور پرسیده شد خیلی زیركانه و در مقابل رییس جمهور محترم كشور بهترین و منطقی ترین جوعب به این سوالهارو دادن بالاخره بعداز سالها مشكل در سیاست خارجی یه نفر پیدا شد كه این تعصبات اشتباه را بهبود ببخشه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها