سال 1360 وارد عرصه رسانه‌های مکتوب شدم و کارم را با گروه ورزشی روزنامه اطلاعات آغاز کردم. از همان زمان گزارشگری در رادیو و تلویزیون را دوست داشتم‌. سال 1371 معاون دبیر گروه ورزشی روزنامه همشهری شدم و آشنایی با مرحوم احمدرضا دریایی که یکی از نویسندگان قدیمی روزنامه همشهری بود و در رادیو نیز فعال بود، برگ ورودم به رادیو و سال‌ها گزارشگری و کارشناسی در رادیو شد.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۹

داستان عشق به گویندگی و گزارشگری به دوران بچگی‌ام برمی‌گردد. طوری که فوتبال بچه‌های مدرسه و بعدها فوتبال خانه جوان آمل و راه‌آهن را به صورت لحظه به لحظه گزارش می‌کردم. در مسابقات فن‌ بیان شرکت کردم و در استان مازندران موفق به اخذ رتبه اول در مسابقات کشوری فن‌ بیان در سال‌های ٥5 و ٥6 شدم.

کار با رادیو را از سال 1372 شروع کردم. در آن زمان در رادیو تهران در یک برنامه خیلی کوتاه، گزارش دو دقیقه‌ای از والیبال ارائه می‌کردم. کم‌کم ارتباط تلفنی به حضور در استودیوی رادیو تبدیل شد و از آن زمان تا امروز ارتباطم با رادیو پایدار مانده است. آشنایی با آقای محمد جهانی، مجید ندیری و محمدرضا منصوریان در آن سال‌ها باعث شد این افتخار را داشته باشم که از اولین روز تاسیس رادیو ورزش در این شبکه حضور داشته باشم.

اولین تجربه گزارشگری زنده من مربوط به سال 1377 در رشته والیبال (جام جوانان آسیا) به همراه استاد مسعود اسکویی است. هنوز هم خودم را کارآموز می‌دانم و در حال آموختن هستم. حضور در دو عرصه رسانه‌های مکتوب و شنیداری باعث شده بتوانم بهتر گزارش کنم. جالب است هنوز هم در برنامه «جهان والیبال» پنجشنبه‌ها با مسعود اسکویی اجرا دارم. سعی کردم همواره حرف بزرگ‌ترها مثل جهانگیر کوثری، بهرام شفیع و استاد اسکویی را گوش دهم. حتی به حرف‌های شنوندگان گوش می‌دهم و هنگام اجرا، گزارش و کارشناسی از پیشنهادهای سازنده آنها استفاده می‌کنم.

در سال‌های اخیر که با افتخار‌آفرینی والیبالیست‌ها در سطح جهانی به جمع علاقه‌مندان این رشته ورزشی افزوده و گزارش‌های والیبالی حساس‌تر و جذاب‌تر شده است، تمام تلاشم را می‌کنم تا گزارشی جذاب برای کسانی که در ماشین هستند یا به هر دلیلی تصاویر بازی را نمی‌بینند، ارائه کنم. یکی از مهم‌ترین نصیحت‌هایی که سعی می‌کنم در گزارش‌هایم فراموش نکنم، نصیحت احمد طبخی، مدیرگروه مسابقات رادیو ورزش بود که به من تاکید می‌کرد مرتب نتیجه بازی را عنوان کن. از آن روز در تمام گزارش‌هایم ابتدا نتیجه بازی را می‌گویم و بعد به شرح وقایع اتفاق افتاده می‌پردازم. بارها از من خواسته شد برای تلویزیون والیبال گزارش کنم، اما چون عامل پیشرفت کارم را در رادیو می‌دانم، هرگز حاضر به انجام این کار نشده‌ام.

در 16 سال حضور در شبکه رادیویی ورزش، کار با مدیران مختلف را تجربه کردم. رادیو ورزش از بدو تاسیس با حضور محمد جهانی و افراد کارآمد، متخصص و کارشناس خوب پایه‌ریزی شد و مجید ندیری در دوران پرتلاطم این شبکه رادیویی را حفظ کرد و حالا با حضور دکتر حمید قاسمی و نگاه آکادمیک ایشان منتظر اتفاق‌ها و تغییرات خوب در رادیو ورزش هستیم.

علی شاکری

گزارشگر رادیو ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها