مدیرکل اداره حفاظت محیط‌‌‌زیست مازندران گفت: آواز قوهای فریادکش در آسمان سرخرود طنین‌انداز شد.
کد خبر: ۸۵۳۰۲۴

ناصر مهردادی با بیان این‌که پیشقراولان قوهای فریادکش به سرخرود رسیدند، در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: نخستین گروه از این پرندگان به تعداد 68 قوی فریادکش سحرگاه سه‌شنبه به دامگاه سرخرود شرقی رسیدند و روزهای آینده تعداد بیشتری از این پرندگان با ارزش به تالاب‌های سرخرود و ازباران در فریدونکنار و دیگر تالاب‌های استان وارد می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که قوهای مهاجر از سرزمین‌های سردسیر شمالی وارد کشور شده و فصل سرما را مهمان تالاب‌های مازندران هستند، تصریح کرد: همه ساله تالاب‌های مازندران میزبان هزاران قطعه از پرندگان مهاجر از جمله انواع قوهاست که با شروع یخبندان و افزایش سرما از نواحی شمالی و سیبری به مناطق گرم‌تر پرواز می‌کنند.

این مقام مسئول از مردم طبیعت‌دوست استان و منطقه خواست همچون گذشته میزبان خوبی برای این پرندگان باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره 1540 در سراسر استان اطلاع‌رسانی کنند.

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد استان آذربایجان غربی گفت: کارشناسان این اداره نخستین دسته از گونه بسیار نادر اردک‌های سرسفید مهاجر را در تالاب بین‌المللی کانی برازان این شهرستان مشاهده کردند.

کامران حسینی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: این پرندگان مهاجر در ادامه مسیر کوچ خود از شمال به جنوب مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه می‌پردازند و با کاهش دما در این منطقه، کوچ خود را به مناطق گرم‌تر ادامه می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها