کمیسیون مشترک ایران و 1+5 شانزدهم آذر در وین

عراقچی: تبادل اورانیوم با روسیه پس از گزارش آژانس انجام می‌شود

رئیس ستاد پیگیری برجام در وزارت امور خارجه هم درباره اخذ تضمین‌های کتبی از غربی‌ها در قبال لغو تحریم‌ها گفت: آمریکا و اروپا تضمین‌های لازم را داده‌اند، اما حقوقدانان ما در حال بررسی این اسناد هستند تا از آن مطمئن شویم و چیزی از قلم نیفتد و در یکی دو روز آینده در این باره نظر رسمی اعلام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۷۲۹

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدعباس عراقچی در گفت‌وگوی ویژه خبری، تاکید کرد: از 9 موردی که رهبر معظم انقلاب در نامه خود اشاره فرمودند، مورد اول مبنی بر این‌که باید تضمین‌های کافی از طرف‌های مقابل گرفته شود مربوط به قبل از شروع اجرای برجام و هشت مورد بعدی به حین اجرای برجام مربوط‌می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: مقدمات برخی کارها که باید در فردو و نظنز انجام شود، آغاز شده و ممکن است در چند روز آینده سانتریفیوژها جمع‌آوری شود؛ در اراک و درخصوص تبادل ذخایر غنی‌سازی شده فعلا کاری نمی‌کنیم و پس از نهایی شدن موضوع پی‌ام‌دی، امور موردنظر انجام می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه توضیح داد: حدود 15 روز طول می‌کشد که قلب نیروگاه اراک خارج شود و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود تا دو ماه دیگر تحریم‌ها در اجرا برداشته می‌شود.

کمالوندی: هیچ سانتریفیوژی برچیده نشده است

از سوی دیگر سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به برخی نگرانی‌ها درباره شروع بی‌سروصدای اجرای برجام در کشور گفت: آنچه انجام دادیم با این هدف بود که هنگام اجرا، فرصت و زمان بیشتری داشته باشیم؛ ولی هنوز هیچ سانتریفیوژی برچیده نشده است.

به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی با بیان این‌که در حال حاضر در مرحله انجام کارهای مقدماتی هستیم، اظهار کرد: آنچه موردنظر رهبری است، نصب‌العین ماست و مو به مو موارد را اجرا می‌کنیم. باید در رابطه با اراک و تبادل سوخت، قراردادی محکم ببندیم و تضمین‌های لازم را بگیریم و همه این اقدامات در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها