دکتر محمد سرافراز، رئیس رسانه ملی دیروز در جلسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی حضور یافت و با رد انتقادها نسبت به رویکرد سازمان صداوسیما در جریان بررسی برجام، تاکید کرد: حدود 3800 دقیقه زمان به تیم مذاکره‌کننده و موافقان برجام و حدود 2000 دقیقه زمان به منتقدان برجام داده شده است. وی افزود: طبق گزارشی که به مجلس داده شد، سازمان صداوسیما دراین خصوص رویکرد مناسبی اتخاذ کرده بود.
کد خبر: ۸۵۲۰۰۵

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، سرافراز با تاکید بر میزان زمان اختصاص یافته به پوشش خبری برجام، خاطرنشان کرد که این امر نشان‌دهنده رویکرد مناسب رسانه ملی در این زمینه است. وی افزود: اکنون وظیفه تمام دستگاه‌ها از جمله صداوسیما، دولت و مجلس، مسئولیت سنگین در قبال فرمایشات رهبر معظم انقلاب است تا آنچه را ایشان مد نظر داشته‌اند، اجرا کنند و روند امور به‌گونه‌ای نشود که ایران تعهدات خود را نسبت به برجام انجام دهد اما در مقابل آمریکا و سایر قدرت‌ها، تحریم‌ها را برطرف نکرده یا صرفا با برطرف کردن بخشی از آن، برجام را به درستی اجرا نکنند. رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی‌ایران اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم کمک کنیم تا برجام به درستی اجرا شود.

حذف 800 پست مدیریتی

دکتر سرافراز همچنین در این نشست تاکید کرد: سازمان صداوسیما صرفه‌جویی را سرلوحه کار خود قرار داد و ما حتی در ساختار سازمان تغییرات زیادی دادیم و 798 پست مدیریتی را از ساختار خود حذف کردیم؛ ولی با توجه به محدودیت‌هایی که در پذیرش آگهی‌ها داریم، هنوز نتوانستیم منابع مالی خود را تامین کنیم.

رئیس رسانه ملی در این جلسه با اشاره به محدودیت‌ها و کمبودهایی که در منابع مالی سازمان وجود دارد، گفت: درآمدهای سازمان از طریق دولت کاهش پیدا کرده است و ما سال گذشته را با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب توانستیم به پایان ببریم و امسال نیز روی درآمدهای خود سازمان حساب کرده‌ایم. رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به حضور فعال رسانه‌های بیگانه برای مبارزه با فرهنگ اسلامی‌تصریح کرد: آی پی تی‌وی (رسانه تعاملی) را تا پایان امسال راه‌اندازی می‌کنیم و مخاطبان با انتخاب خود می‌توانند برنامه موردنظرشان را به راحتی و در ساعت مورد نظر نظاره‌گر باشند.

فعالیت 112 شبکه ماهواره‌ای

رئیس صدا و سیما در ادامه به حضور فعال رسانه‌های دشمن برای خدشه وارد کردن به فرهنگ ایرانی- اسلامی‌اشاره کرد و گفت: 31 ماهواره از ایران قابل دریافت است که از این 31 ماهواره، هزاران شبکه پخش می‌شود و 112 شبکه به زبان فارسی و 171 شبکه مختص ایران برنامه‌سازی دارند و آنها روی این شبکه‌ها خیلی سرمایه‌گذاری می‌کنند. وی راه‌اندازی رسانه تعاملی (IPTV) را راه‌حلی برای مقابله با این رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: فعالیت ما در شبکه‌های مجازی باید افزایش پیدا کند تا مردم بتوانند هر زمان که بخواهند، برنامه مورد علاقه خود را انتخاب و تماشا کنند. دکتر سرافراز همچنین از تلاش‌ رسانه ملی برای فعالیت بیشتر در حوزه‌های راهبردی، گفتمان انقلاب و مسائل علمی‌خبر داد وگفت: مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی را راه‌اندازی کرده‌ایم تا بتوانیم سناریوهای بهتری داشته باشیم و همچنین شبکه کودک و خردسال را از هم مجزا کرده و از انیمیشن‌های داخلی استفاده خواهیم کرد.

دفاع از عملکرد رسانه ملی

سرافراز درباره نحوه پوشش برجام از صدا و سیما و انتقادهایی که در این خصوص وجود دارد، گفت: در یک زمانی فقط سازمان دیدگاه‌های تیم مذاکره کننده را منعکس می‌کرد؛ اما از زمان فرمایشات رهبر انقلاب در باره بی‌اعتمادی به آمریکا و نحوه لغو تحریم‌ها تمام تلاش خود را در این راستا قرار دادیم و به دنبال آن هستیم که آمریکا در خصوص معتمدانش چگونه عمل خواهد کرد و شاید به همین دلیل به حواشی کمتر پرداختیم.

رئیس صدا و سیما درباره تغییراتی که در شبکه پنج صورت گرفته است، اظهار کرد: پخش این شبکه به‌صورت سراسری شده بود و دیگر مختص به استان تهران نبود، با تقویت این شبکه به منظور ساخت برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، راهبرد این شبکه از حالت استانی بودن خارج شد. وی تاکید کرد: به‌زودی شبکه‌ای مختص استان تهران با کیفیت HD و تولیدی راه‌اندازی می‌شود. سرافراز درباره پوشش فرستنده‌های دیجیتال در شهرهای بدون این فرستنده گفت: تا پایان سال 94 بودجه‌ای برای این منظور در نظر گرفته‌ایم؛ ولی خیلی از مناطق دورافتاده وجود دارد که فاقد فرستنده هستند و باید اول منابع مالی آنها را تامین کنیم.

براساس این گزارش، اعضای فراکسیون رهروان ولایت در ابتدای این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درخصوص برنامه‌های سازمان صدا و سیما پرداختند.

اعضای فراکسیون رهروان ولایت در این جلسه به موضوعاتی از قبیل پخش تک‌بعدی سند برجام، عدم پوشش صدا و سیما در مناطق محروم و گرایش آنان به شبکه‌های ماهواره‌ای، تشکیل جلسات منظم نمایندگان با صدا و سیما، تمرکز بیشتر روی خرده‌فرهنگ‌ها و فرهنگ‌سازی اسلامی، حذف بهانه‌های تکراری و بی‌کیفیت از صدا و سیما و دقت در تبلیغات حوزه سلامت اشاره کردند.

فاطمه امیری

سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها