انفجار هواپیمای روسی در آسمان

بررسی اطلاعات جعبه سیاه ایرباس روسی که در صحرای سینا سقوط کرده بود، برای تشخیص علت سانحه در مصر آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۱۹۱۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، الکساندر نرادکو، رئیس آژانس حمل و نقل هوایی روسیه از احتمال استخراج اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه دیده A321 در داخل مصر خبر داد و گفت: هنوز تصمیم نهایی در این باره اتخاذ نشده است اما متخصصان از روسیه و مصر در این باره همکاری می‌کنند. عملیات تجسس برای یافتن اجساد قربانیان این حادثه هوایی تا چند روز آینده ادامه دارد. تاکنون جسد 163 نفر از سرنشینان هواپیمای روسی ساقط شده در صحرای سینای مصر، پیدا شده است. منابع قضایی و دولتی مصر گفتند: ماموران تحقیق مصری و روسی از عصر دیروز بررسی محتویات دو جعبه سیاه هواپیمای روسیه را آغاز کرده‌اند. منابع قضایی این کشور اعلام کردند خدمه هواپیمای روسی که شنبه در مصر سقوط کرد اخیرا معاینه پزشکی شده بودند و هیچ مشکلی نداشتند.

در پی حادثه سقوط یک فروند هواپیمای روسیه در صحرای سینا همه 224 سرنشین این هواپیما کشته شدند. این هواپیما که اکثر سرنشینان آن روس بودند حامل 217 سرنشین و هفت خدمه بود.در بین قربانیان این حادثه چهار تبعه اوکراینی و یک شهروند بلاروسی بودند. در حالی که مقام‌های قاهره و مسکو دخالت گروه تروریستی داعش را در سقوط هواپیمای مسافربری روس رد کردند، یک سایت عربی گزارش‌هایی درباره دوره‌های آموزشی این گروه تروریستی در زمینه نحوه شکار هواپیماها منتشر کرد. شمال منطقه سینا در مصر پایگاه اصلی گروه تروریستی موسوم به «انصار بیت‌المقدس» است. این گروه بعدها نام خود را به ولایت سینا تغییر داد تا به این ترتیب سرسپردگی خود را به گروه تروریستی داعش در مناطقی از سوریه و عراق نشان دهد.

یک مقام هواپیمایی روسیه هم درباره دلایل سقوط هواپیماگفت: هواپیما در آسمان قطعه قطعه شده است اما برای نتیجه گیری هنوز خیلی زود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها