مرد جوان که با همدستی همسرش مردی را به قتل رسانده و جسدش را حوالی اتوبان آزادگان رها کرده بود، با رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.
کد خبر: ۸۵۱۱۸۸

به گزارش جام‌جم،ششم مرداد سال 85 ماموران گشت انتظامی تهران هنگام گشتزنی در حوالی اتوبان آزادگان با جعبه مشکی بزرگی که درحاشیه اتوبان رها شده بود روبه‌رو شدند. ماموران که به موضوع مشکوک شده بودند در جعبه رابازکرده و جسد مرد میانسالی را که دست و پایش با طناب بسته شده بود،مشاهده کردند.

با اعلام موضوع کشف جسد به تیم جنایی، آنها در محل حاضر شدند. پزشک جنایی با معاینه جسد اعلام کرد سه روز از مرگ مرد ناشناس می‌گذرد و علت قتل نیز فشار بر عناصر حیاتی گردن و خفگی است.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات برای شناســایی هویت مقتول آغاز و پس از انگشت‌نگاری مشخص شد مقتول یکی از مجرمان سابقه‌دار است که چند سال قبل به اتهام حمل تریاک بازداشت شده بود.

با شناسایی هویت مقتول، همسر و فرزندش به دادسرای امور جنایی احضار شدند. همسر غلام در تحقیقات مدعی شد چند سالی است از او جدا شده و همسرش در یک خانه مجردی در شرق تهران زندگی می‌کند.

با شناسایی خانه مقتول، مرد جوان که در همسایگی او زندگی می‌کرد به کارآگاهان پلیس گفت: یک هفته‌ای است غلام به خانه نیامده و سه روز قبل یک زن و مرد اثاثیه او را باکامیون بردندو گفتند چون او به شیراز رفته،ما هم اثاثیه‌اش را به آن شهر می‌بریم.

با به دست آمدن این سرنخ مرد جوان در غرب تهران شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها به قتل غلام با همدستی زن مورد علاقه اش اعتراف کرد.

با دستگیری زن 33 ساله به نام حمیرا پرونــده به دادگاه کیفری ارسال و رسیدگی به اتهامات دو متهم به قتل مهرسال 92 در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد.

مرد جوان به نام خلیل با قبول اتهام قتل در دفاع از خود گفت: چندی قبل با غلام آشنا شدم وبه خانه اش رفت و آمد داشتم. حمیرا هم به عنوان کارگر خانه او را تمیز می‌کرد. بعد از مدتی به زن جوان علاقه مند شدم و او را به عقد موقت خود در آوردم. چندماه بعد متوجه شدم حمیرا از خانه غلام سرقت می‌کند. زن جوان از ترس افشای راز سرقت‌هایش، از من خواست مرد میانسال را به قتل برسانیم. روز حادثه حمیرا چند قرص خواب آور در غذای غلام ریخت که او بی هوش شد. بعد هم من او را خفه کردم. بعد از قتل به خانه خودمان رفتیم و سه روز بعد جنازه او را در صندوقی گذاشته و در حاشیه اتوبان آزادگان رها کردیم.همسرم کلید خانه غلام را داشت به همین دلیل با اجاره یک کامیون اثاثیه او را سرقت و به خانه خودمان در خیابان مهرآباد بردیم.

با اعترافات مرد قاتل قضات دادگاه او را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کردند. با تائید حکم در دیوان عالی کشور خلیل در یک قدمی اعدام قرار گرفت.

در حالی که قرار بود حکم قاتل 37 ساله اجرا شود خانواده مقتول با مراجعه به دادسرای امور جنایی به حرمت ماه محرم و ایام شهادت امام حسین(ع) از قصاص قاتل غلام گذشت کردند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها