اعضای یک باند که گواهی ولادت و شناسنامه جعل می کردند ، به دام افتادند. چندی پیش مسوولان اداره ثبت احوال در شرق تهران پس از بررسی اسناد و مدارک موجود در محل
کد خبر: ۸۴۹۹۵
، متوجه فعالیت مجرمانه اعضای یک باند شدند که پس از ارتباط با مراجعه کنندگان و دریافت مبالغ کلان ، شناسنامه های جعلی صادر می کنند.
با گزارش این موضوع به بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران ، پرونده به شعبه 13 پلیس آگاهی ارجاع شد.

آغاز تحقیقات

با آغاز تحقیقات در این زمینه ، ماموران متوجه شدند زوجی که 15 سال است با هم زندگی می کنند ، پس از ارتباط با خانواده ای که دارای 7 فرزند بوده اند ، یکی از فرزندان این خانواده را به فرزندی قبول کرده و سپس با مراجعه به فردی به نام شیروان که در اداره ثبت احوال فعالیت می کند ، با پرداخت 900 هزار تومان ، شناسنامه با هویت خود برای او دریافت کرده اند.

دستگیری 5 متهم

به دنبال این سرنخ ، زنی که با پرداخت پول از ثبت احوال شناسنامه دریافت کرده بود ، عنوان کرد: با پرداخت پول ، آنها برای من یک گواهی ولادت صادر کردند و من نیز شناسنامه دریافت کردم . با ثبت این اظهارات ، 5 متهم که در این خصوص فعالیت می کردند ، دستگیر و روز گذشته به دادسرای جنایی منتقل شدند. با اعتراف متهمان به صدور شناسنامه بدون در نظر گرفتن ضوابط قانونی ، بازپرس حسین توکلی قرار قانونی را در ارتباط با این متهمان صادر کرد. بازپرس جنایی درخصوص پرونده به خبرنگار ما گفت : متهمان دستگیر شده از مدتی پیش با شناسایی کسانی که به دلیل مشکلات اداری و مدارک قادر به دریافت شناسنامه نبوده اند ، با دریافت مبالغ کلان اقدام به صدور شناسنامه می کرده اند. وی افزود: والدین کودکی که شناسنامه برای او صادر شده است ، احضار شده اند تا مشخص شود آنها چگونه فرزند خود را در اختیار زوج نابارور قرار داده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها