گاهی قبض صورتحساب تلفن ثابت منزل یا محل کار خود را گم می‌کنید یا به دلایل مختلف مانند قطع تلفن ثابت به علت پرداخت نشدن به‌موقع صورتحساب یا ضرورت پرداخت صورتحساب به دلیل جابه‌جایی منزل، به قبض تلفن ثابت و دریافت شناسه پرداخت نیاز دارید.
کد خبر: ۸۴۰۴۳۲
سامانه‌ دریافت قبض تلفن ثابت

شاید به نظر برسد بهترین راه، مراجعه به مخابرات منطقه است، اما راهکار ساده‌تری نیز وجود دارد که کمتر شما را دچار دردسر می‌کند. اگر از روش اینترنتی برای دسترسی به قبض تلفن ثابت استفاده کنید ضرورتی برای مراجعه به مرکز مخابرات و صدور قبض‌ المثنی وجود ندارد.

برای دریافت قبض تلفن ثابت باید به سامانه شرکت مخابرات استان محل اقامت خود مراجعه کنید.

به عنوان مثال شهروندان تهرانی می‌توانند برای استفاده از این خدمات به سامانه شرکت مخابرات استان تهران به نشانی www.tct.ir مراجعه کنند.

به این ترتیب مشترکان پس از ورود به این سامانه می‌توانند از قسمت نوار بالای صفحه اصلی به بخش خدمات اینترنتی مراجعه کنند و از بین گزینه‌های موجود در این بخش روی گزینه تلفن ثابت کلیک کنند.

پس از باز شدن صفحه جدید که به دریافت قبض‌ المثنی اختصاص دارد، باید در قسمت مشخص شده کد استان مورد نظر خود را انتخاب کنند.در قسمت بعد شماره تلفن ثابت و کدپستی مربوط به نشانی منزل یا محل کار وارد می‌شود.

پس از ثبت اطلاعات مربوط به سال و دوره مورد نظر برای دریافت قبض تلفن و همچنین بازنویسی کد امنیتی به نمایش درآمده روی گزینه تایید کلیک می‌شود و در نهایت در شرایطی که همه اطلاعات به طور صحیح وارد شده باشد.

دوباره گزینه تایید انتخاب می‌شود تا قبض مورد نظر برای کاربر نمایش داده شود. در مرحله بعد می‌توان با کلیک روی گزینه PDF در قسمت سمت چپ پایین زیر فرم یا بالای قبض نمایش داده شده است، فایل مورد نظر را دانلود کرد.

با توجه به این‌که دریافت فهرست مکالمات، صورتحساب، قبض‌ المثنی و پرداخت صورتحساب از مهم‌ترین دلایل مراجعه مشترکان تلفن ثابت به مراکز خدماتی بوده، از سال 1384 سرویس پیام‌رسان 1818 راه‌اندازی شد.

مشترکان تلفن ثابت می‌توانند از طریق این سرویس، هزینه قبض تلفن را به شیوه غیرحضوری پرداخت کرده و از وضع ریز مکالمات تلفن ثابت و صورتحساب به شیوه شنیداری یا دریافت اطلاعات از طریق نمابر مطلع شوند.

مشترکان برای استفاده از این خدمات باید کد شهری و شماره تلفن خود را به 1818 ارسال کرده و پس از دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت، صورتحساب خط تلفن ثابت مورد نظر خود را از طریق همین سامانه پرداخت کنند.

به این ترتیب در صورت قطع تلفن بلافاصله پس از پرداخت صورتحساب از طریق این سامانه تلفن قطع شده به‌طور خودکار وصل خواهد شد.

فرانک فراهانی جم - روزنامه نگار علم - کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها