در تذکر نمایندگان به وزیر امور خارجه تاکید شد

شکایت از عربستان برای پیگیری فاجعه منا و حادثه فرودگاه جده

دفن بیش از 5000 جان‌باخته منا در مکه

رئیس سازمان حج و زیارت با استناد به اظهارات مقامات سعودی اعلام کرد: بیش از 5000 زائر جان‌باخته در فاجعه منا در مقبره‌الشهدای مکه دفن شده‌اند.
کد خبر: ۸۴۷۴۶۴

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی افزود: براساس اظهارات مقامات سعودی در جلسه‌های مشترک، شمار قربانیان فاجعه منا به مرز 6000 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: شناسایی جان‌باختگان ایرانی از بین این تعداد جسد کار بسیار سختی بود. حتی مقامات عربستان در روزهای نخست دچار آشفتگی شده بودند. 25 تریلی حامل اجساد جان‌باختگان فاجعه منا را در شرایط بدی به سردخانه بزرگ معیصم در مکه منتقل کردند که سخت‌ترین شب بود.

اوحدی با اشاره به دفن 29 زائر جان‌باخته ایرانی در مکه پیش از آن‌که اطلاعی به دولت ایران داده شود، اظهار کرد: محل دفن و اسامی کامل این زائران مشخص و قابل شناسایی است.

با توجه به نگرانی‌هایی هم که وجود داشت، از محل دفن جان‌باختگان و حتی نوع قبور بازدید کردم، آنها با رعایت همه مسائل شرعی، اجساد را دفن کرده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره آخرین پیگیری‌ها از وضع 36 زائر مفقود شده، به تشکیل کمیته‌ای ویژه در کنسولگری ایران در جده و برگزاری جلسه‌ای مشترک با مقامات وزارت بهداشت و حج عربستان به همین منظور، اشاره کرد و افزود: یک‌سری وظایف برای طرف سعودی و وظایفی هم برای ما تعریف شد که امیدواریم بتوانیم وضع این 36 عزیز را با سرعت بیشتری مشخص کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها