پاییز زیباست همچون بوم نقاشی که هنرمند نقاش آن ترجیح داده بیشتر از سری رنگ‌های زرد و قرمز و قهوه‌ای در تخته رنگش استفاده کند و آنها را در جای‌جای طبیعت پخش کند. پاییز فصل سکوت و درونگرایی است. صدای وزش باد در لابه‌لای برگ درختان همچون استادی بزرگوار و حامل صندوق اسرار ما را فرامی‌خواند تا برای دقایقی از دنیای بیرون به درآییم و تا آنجا که می‌توانیم به عمق وجود خود سفر کنیم. به‌راستی که گاهی به این خلوت‌ها احتیاج داریم تا به‌دلیل هستی خود در این دنیا بیش از پیش پی ببریم.
کد خبر: ۸۴۷۲۴۰

حال وقت آن رسیده که دوباره به زیبایی‌های پاییزی بازگردیم. پرده را کنار بزنید و نگاهی به بیرون بیندازید.

به راستی آیا از طبیعت رنگارنگ این فصل لذت نمی‌برید؟ پس بیایید و در این روزهای بی‌نظیر پاییزی بخشی از این طبیعت را به داخل منزل‌تان دعوت کنید. می‌پرسید چگونه؟ با ما همراه باشید:

گوشه اتاق: اگر میز کهنه‌ای دارید که خیلی وقت است آن را در اتاق پذیرایی استفاده نکرده‌اید، الان می‌توانید از آن برای زیباسازی اتاق کمک بگیرید. یک رومیزی با طرح پاییز برای آن درست کنید و روی میز را بپوشانید. برای درست کردن رومیزی چند رنگ پارچه مناسب پاییز را به شکل چهل‌تکه بدوزید یا این‌که مانند تصویر، دور تکه مربع سبز را با پارچه‌ای به رنگ‌های زرد و نارنجی و قهوه‌ای حاشیه‌دوزی کنید. سعی کنید رومیزی را در ابعادی درست کنید که به‌طور کامل قسمت روی میز را پر کند و تنها پایه‌هایش پیدا باشد. سپس روی آن میز را با عناصر پاییزی پر کنید. کدو حلوایی در ابعاد مختلف، شمع‌های ریز و درشت به رنگ‌های پاییزی، شاخ و برگ‌های پاییزی و هر چیز دیگر که به نحوی می‌تواند این فضا را به طبیعت دل‌انگیز رنگین این فصل نزدیک کند.

آویز پاییزی: اگر از قبل درختچه پاییزان داشته‌اید می‌توانید از برگ‌های همان استفاده کنید، وگرنه باید برگ‌ها را با فوم زرد یا نارنجی درست کنید. تعدادی برگ در اندازه‌های مختلف آماده کنید. سپس آنها را به کمک نخی محکم از یک حلقه آویزان کنید. از هر نخ چند برگ در اندازه‌های مختلف بیاویزید. آویزتان آماده است تا از سقف آویزان شود و روی هر بیننده‌ای لبخند بزند.

حبوبات رنگی: شاید تاکنون به این فکر نکرده باشید که قراردادن حبوبات به‌طور ردیفی در ظرف شیشه‌ای، چه منظره قشنگ و رنگینی پدید می‌آورد. مانند این تصویر، آنها را به ترتیب از رنگ‌هایی متضاد انتخاب کنید تا به‌راحتی خودنمایی کند. مثلا ردیف اول ماش سبز، دوم لوبیا قرمز، سومی لپه زرد و به همین ترتیب. عدس، ماش، ذرت، لوبیا قرمز، نخود و دیگر حبوبات هرکدام حرفی برای گفتن دارند.

ورودی خانه: به فکر در ورودی هم باشید. فرقی نمی‌کند که در خانه زندگی می‌کنید یا آپارتمان. در هر صورت صاحب این بخش هستید و باید در زیباسازی آن بکوشید. می‌توانید مانند این تصویر، ریسه‌ای پاییزی را ‌دورتادور چارچوب در بزنید و حلقه‌ای پاییزی هم روی در نصب کنید. همچنین می‌توانید گیاهان سبز در این فصل را کنارش بچینید و همان فرغون زیبا را در گوشه‌ای دیگر قرار دهید. در این میان از پادری هم غافل نشوید و آن را از رنگ‌های پاییزی انتخاب کنید.

یک فرغون طبیعت: اگر به‌تازگی به گلفروشی محل سر زده باشید حتما دیده‌اید که فرغون‌های چوبی یا گاری‌های کوچک را پر از گل کرده‌اند و چنان منظره زیبایی پدید آورده‌اند که هیچ رهگذری نمی‌تواند بدون فکرکردن به خرید آنها به‌راحتی گلفروشی را ترک کند. شما هم می‌توانید یکی از این فرغون‌ها را با قیمتی نازل تهیه و آن را پر از برگ‌ها و سبزیجات پاییزی کنید یا در بعضی گوشه‌هایش گل‌های نارنجی رنگ قرار دهید. به این ترتیب، نمایی بسیار زیبا از پاییز ‌درعین رعایت سادگی در بخشی از خانه شما شکل می‌گیرد.

شمع: شمع‌ها همیشه زینت‌بخش گوشه‌ای از اتاق هستند و حس صبر و فداکاری را به هر بیننده‌ای القا می‌کنند. چند شمع در رنگ‌های قهوه‌ای، زرد و نارنجی را کنار هم بچینید تا تکه‌ای از پاییز را به خانه آورده باشید. می‌توانید مانند این تصویر، داخل بشقابی قهوه‌ای رنگ شمع‌های رنگین‌تان را بگذارید و چند‌ قلوه‌سنگ تمیز هم اطراف‌شان قرار دهید تا منظره‌ای طبیعی‌تر شکل بگیرد.

پاییز در شیشه: باز هم چند شاخه خشک را که روی آنها برگ‌های فصل خزان قرار داده‌اند‌ در شیشه قرار می‌دهید تا قطعه‌ای از این فصل رنگین را به خانه آورده باشید. البته برگ‌ها نمی‌توانند طبیعی باشند، چون برگ پاییزی خشک است و به همین دلیل باید این برگ‌ها را با فوم‌های رنگی درست کنید و به شاخه‌های خشک وصل کنید.

و در پایان، تا هنگامی که این فصل زیبا در کار است، آن را از دست ندهید. ترکیب رنگ‌های خزان حسی متفاوت از دیگر اوقات سال را القا می‌کند و باعث می‌شود برای لحظاتی بیشتر در نادانسته‌های عمق وجود خود فرو برویم. گوشه‌ای از این فصل زیبا را به منزل خود ببرید تا به این ترتیب، در کنار زیباتر کردن فضای زندگی‌تان، حال و هوایی نو به روح خود بخشیده باشید.

منظره‌ای چشمگیر: اگر می‌خواهید هرکس که وارد منزلتان می‌شود ناخودآگاه توجهش به این سمت جلب شود و برای لحظه‌ای لبخند بزند، حتما این منظره را در جایی مناسب ایجاد کنید. چند گل آفتابگردان طبیعی یا مصنوعی در یک طرف، یک سبد حصیری حاوی میوه یا سبزیجات در وسط و در سمت دیگر کدوتنبلی که با کمی نقاشی و یک کلاه به جادوگری فسقلی و بانمک تبدیل شده است. می‌توانید با کاغذرنگی چند برگ پاییزی هم درست کنید و در زیر آنها قرار دهید تا منظره شما کامل‌تر شود. هرگاه مهمان داشتید این نما را آماده کنید و ‌همراه آنها در کنار این منظره زیبا عکس بیندازید تا خاطره آن را همیشگی کرده باشید.

لیلا رعیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها