سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشستی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد چهار کشتی روسیه 26 موشک کروز را به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه شلیک کردند.
کد خبر: ۸۴۳۶۲۴

شبکه روسی راشاتودی نیز با مخابره این خبر، گزارش داد که موشک‌ها از دریای خزر شلیک شده است.

شویگو گفت: در کنار استفاده از ناوگان هوایی برای نابودی تروریست‌ها، کشتی‌های ما روز گذشته 11 موضع تروریست‌ها را هدف قرار دادند و تمامی این اهداف نابود شد. در همین حال منابع وابسته به مخالفان سوریه گفتند ارتش سوریه از روز چهارشنبه با پشتیانی هوایی جنگنده‌های روس، در حومه دو استان «حماه» و «ادلب» دست به عملیات زد. در صورت صحت این خبر، این اولین‌بار است که نیروهای سوری در پناه حملات هوایی روسیه دست به عملیات زمینی می‌زنند. روسیه از روز چهارشنبه هفته گذشته عملیات هوایی خود در سوریه را آغاز کرد.

رامی عبدالرحمن، عضو گروه دید‌بان حقوق‌بشر گفته است پس از این حمله، درگیری مستقیم بین طرفین رخ داده است. در این حملات شهرهای کفر زیتا، کفر نبدالله، السید و روستای الطامنه در استان حماه و شهر خان شیخون و الهبیط در حومه جنوبی ادلب هدف قرار گرفته‌اند. منابع دیگر از جمله وبگاه خبری الدیار لبنان گزارش کرد که عملیات ارتش سوریه در ریف حماه از چند محور ادامه دارد و هدف آن پراکنده کردن صفوف افراد مسلح است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها