رسانه، همراه با پیرغلامان مکتب محرم

دبیر سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی با تاکید بر شعار اجلاس مبنی بر «پیرغلامان حسینی، منادیان وحدت امت اسلامی» عنوان می‌کند که این اجلاس میزبان هزار پیرغلام حسینی است که از این تعداد 40 نفر از 19 کشور دنیا هستند و قرار است از 14 مهمان خارجی و 17 مهمان داخلی تجلیل شود.
کد خبر: ۸۴۲۰۵۲
رسانه، همراه با پیرغلامان مکتب محرم

مهدی دهقان‌نیری گفت: دو مراسم افتتاحیه داریم که اولین مراسم 13 مهر در لار با حضور مهمانان برگزار و دیگر مراسم افتتاحیه 15 مهر در شیراز برپا خواهد شد. قرار است مردم لار شب قبل از سیزدهم مهر به پشت‌بام رفته و لبیک یا حسین را بلند فریاد بزنند.

وی ادامه داد: در این اجلاس حدود هزار مهمان و پیرغلام از سراسر ایران حضور دارند. 40 مهمان از 19 کشور حضور دارند که از این تعداد 14 نفر در اختتامیه تجلیل می‌شوند؛ ضمن این‌که دو نفر از این تعداد مسیحی هستند.

شعار امسال اجلاس «پیرغلامان حسینی، منادیان وحدت امت اسلامی» است. حاج احمد حضرتی، پیرغلام‌حسینی استان فارس 91 سال دارد. او اشعار زیادی در مدح اباعبدالله الحسین (ع) سروده است.

حضرتی به جام‌جم گفت: من از هفت‌ سالگی به‌دنبال یادگیری مکتب امام حسین(ع) بودم و از 12سالگی هم در هیات‌های مذهبی شرکت می‌کردم. از 20 سالگی هم سرودن شعر در مدح امام حسین(ع) را آغاز کردم. همه اشعار با حدیث محمد آل‌ محمد آغاز می‌شود و این‌طور نیست از هر کلمه‌ای برای اشعارم استفاده کنم. تا امروز هم شاگردان زیادی را تربیت کرده‌ام.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها