ثبت ملی سینه‌زنی قطاری شیرازی‌ها

شیراز میزبان پیرغلامان حسینی می‌شود

رئیس اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی پس از بازدید ظرفیت‌های شیراز برای برپایی این اجلاسیه گفت: سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی مهرماه امسال با حضور ۷۰۰ پیرغلام حسینی از سراسر جهان به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۰۷۱۱۹
شیراز میزبان پیرغلامان حسینی می‌شود
عاطفی با بیان اینکه شعار اجلاسیه امسال را وحدت بین مذاهب و فرق اسلامی است، افزود: با حضور پیرغلامانی از اقلیت های مذهبی و اهل تسنن از 17 کشور دنیا پیام وحدت به عنوان یکی از پیام های عاشورا متجلی می‌شود.

رییس اجلاسیه بی المللی پیرغلامان حسینی در سفر به شیراز با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز دیدار و گزارشی از روند برپایی این اجلاسیه ارائه کرد.

آیت اله ایمانی حرکت صدا و سیما در برپایی اجلاسیه پیرغلامان حسینی را حرکتی قابل تقدیر دانست و گفت: یکی از افتخارات برجسته صدا و سیما برپایی این اجلاسیه در دوازده سال گذشته است که منجر به انعکاس عشق و ارادت پیروان همه ادیان به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، به ظرفیت های این استان در برپایی این اجلاسیه اشاره کرد و افزود: وجود 1500 بقعه متبرکه از امامزادگان جلیل القدر به خصوص حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام در استان فارس و سابقه مردم این استان در برپایی شب شعر عاشورایی در سه دهه گذشته پشتوانه اجلاسیه پیرغلامان خواهد بود.

وی به عزاداری های اهل تسنن ، ارامنه و کلیمی های استان فارس در محرم و صفر اشاره کرد و گفت: عشق و ارادت به امام حسین علیه السلام در میان همه مردم استان متجلی است و انعکاس این ارادات به جهانیان نماد وحدت در این استان است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس هم با اعلام آمادگی رسانه استانی در انعکاس این رویداد مهم گفت: تلاش می کنیم تا از ظرفیت این اجلاسیه برای معرفی مفاخر، ظرفیت ها و مفاخر استان به جهانیان استفاده کنیم.

سهرابی یادآور شد: در حاشیه این اجلاسیه مراسم عزاداری در محله ها و حسینیه های مختلف استان با حضور پیرغلامان برگزار می شود که صدا و سیمای فارس برای پخش از شبکه های استانی، ملی و بین المللی از این مراسم ها برنامه سازی می کند.

رییس شورایعالی هیات مذهبی استان فارس هم با اشاره به ظرفیت 7000 هیات استان فارس گفت: 170 پیرغلام صاحب سبک استان شناسایی و مستندات زندگی آنها تهیه شده است که در این اجلاسیه معرفی می شوند.

مختاری با اشاره به آغاز ساخت مستند تلویزیونی از زندگی پیرغلامان استان فارس گفت: 40 تا 60 مستند از این پیرغلامان تهیه میشود و تلاش می کنیم تا این پیرغلامان به جوانان معرفی کنیم تا الگوی آنها شود.

وی ادامه داد: برای ثبت ملی سینه زنی قطاری مردم شیراز مستندسازی شده است و این آئین مردم شیراز در این اجلاسیه ثبت می شود.

رییس شورایعالی هیات مذهبی استان فارس با تاکید بر مردمی بودن این اجلاسیه افزود: تاکنون 30هیات مذهبی میزبانی ، مسئولیت استقبال و بدرقه پیرغلامان را به عهده گرفته اند.

رییس اجلاسیه پیرغلامان حسینی و معاون استاندار فارس در ادامه تفاهم نامه همکاری دستگاههای اجرایی استان برای برپایی اجلاسیه پیرغلامان را امضا کردند.

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز برای همکاری برگزاری این اجلاسیه اعلام آمادگی کردند.

در ادامه نشست اتاق فکر اجلاسیه پیرغلامان حسینی با حضور روسای هیات مذهبی شیراز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در این نشست گفت: سبقه مسلمانی مردم استان فارس به 8 سال پس از ارتحال پیامبر اسلام بازمی گردد و همواره مردم این دیار عنوان علاقه مندان اهل بیت علیه السلام شناخته می شوند.

آیت الله ایمانی افزود: اسناد تاریخی گواهی می دهد که مردم استان فارس همواره یکتا پرست بوده اند و پس از اسلام هم همواره دوستدار اهل بیت بوده اند و تلاش کرده اند تا در مسیر اهل بیت علیهم السلام به عنوان نماد عشق به انسانیت و دوستی حرکت کنند.

وی به برپایی اجلاسیه پیرغلامان اشاره کرد و افزود: این اجلاسیه فرصتی است تا نام و پیام امام حسین علیه السلام زنده بماند و حرکت حسینی الگوی جهانیان شود.

امام جمعه شیراز از هیات مذهبی فارس خواست تا با استفاده از ظرفیت هیات مذهبی استان این اجلاسیه برپا شود.

شرکت کنندگان این نشست برای برپایی هرچه باشکوه تر این اجلاسیه اعلام آمادگی کردند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها