در حالی‌ که اخبار ضدونقیضی از شهر قندوز افغانستان در رسانه‌ها مطرح می‌شود، منابع خبری از تصرف یک شهر دیگر این کشور به دست شبه‌نظامیان طالبان خبر می‌دهند.
کد خبر: ۸۴۱۵۱۲

به گزارش مهر و به نقل از رویترز، یک مقام محلی در استان بدخشان از سقوط شهر «وردوج» در این ولایت به دست شورشیان وابسته به گروه طالبان خبر داده است. دولت محمد خاور، فرماندار وردوج پنجشنبه شب گفت نیروهای دولتی بعد از چند ساعت درگیری با طالبان عقب‌نشینی کردند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نیز در صفحه توییتر خود ادعا کرد ۵۰ سرباز از نیروهای دولت افغانستان در درگیری با افراد این گروه در وردوج کشته شده‌اند. این در حالی است که شهر قندوز افغانستان طی چند روز گذشته صحنه شدید درگیری میان طالبان و نیروهای دولتی بوده است.

در همین زمینه وزارت کشور افغانستان روز پنجشنبه اعلام کرد اصلی‌ترین بخش‌های شهر قندوز توسط نیروهای ویژه ارتش از اشغال گروه طالبان درآمده است. طبق اعلام وزارت دفاع افغانستان در این عملیات150 ستیزه‌جوی طالبان کشته و90 نفر دیگر زخمی شدند. با وجود این، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان ضمن رد این سخنان اعلام کرد، عناصر این گروه در مرکز شهر قندوز به مقاومت در برابر نیروهای دولتی ادامه می‌دهند و همچنان کنترل بخش‌های اصلی شهر را در دست دارند. در همین حال تلویزیون محلی طلوع به نقل از مولوی حسین حنیف، عضو شورای استانی تخار اعلام کرد، طالبان از عصر پنجشنبه حملات گسترده‌ای را به منطقه خواجه غار در استان تخار در همسایگی قندوز آغاز کرده است. برخی منابع نیز از آغاز حملات شبه‌نظامیان در استان ننگرهار خبر می‌دهند. از سوی دیگر در پی سقوط یک هواپیمای ترابری C-130 آمریکا در شرق افغانستان که به کشته شدن شش نظامی و پنج کارمند ارتش منجر شد، سخنگوی طالبان رسما مسئولیت سرنگونی آن را به عهده گرفت. ذبیح‌الله مجاهد در یک توییت اعلام کرد: مجاهدان ما یک هواپیمای آمریکایی چهارموتوره را در منطقه جلال‌آباد سرنگون کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها