محققان متوجه شده اند که خواب خوب شبانه به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با ثبت و ضبط ویژگی های اصلی میکروب های مهاجم، در آینده بتواند آنها را در صورت بازگشت شناسایی کرده و از بین ببرد.
کد خبر: ۸۴۰۹۵۵
خوب بخوابید تا بیمار نشوید

به گزارش ایرنا، تاثیر خواب خوب شبانه بر حافظه انسان، محرز است. اما هم اکنون محققان متوجه شده اند که سیستم دفاعی بدن انسان در مقابله با بیماری ها با روشی مشابه حافظه عمل می کند.

خواب خوب شب به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا ویژگی های اصلی میکروب های مهاجم را به یاد آورد، به طوری که در آینده و در صورت بازگشت آنها بتواند با این میکروب ها مبارزه کند.

«جان بورن» از دانشگاه توبینگن گفت: حافظه و سیستم ایمنی بدن ما هر دو به یک روش مشابه یعنی از طریق پردازش اطلاعات عمل می کنند.

وی افزود: هر دو سیستم حافظه و ایمنی بدن در ابتدا اطلاعات اولیه را گرفته و به ذخیره کوتاه مدت می سپارند و در هنگام خواب، این اطلاعات را در یک ذخیره بلند مدت قرار می دهند.

به گفته این محقق، شباهت های میان حافظه و سیستم ایمنی فراتر از همانندی و داشتن فاکتورهای مشترک است.

محققان اعتقاد دارند که هنگام خواب، اطلاعات در سیستم ایمنی و حافظه کد گذاری می شود تا با پردازش فوری و سریع اطلاعات در زمان بیداری تداخل پیدا نکنند، در نتیجه، محرومیت از خواب خوب حقیقتا سلامت را به خطر می اندازد.

در خواب خوب عمدتا کیفیت و نه مدت زمان خواب اهمیت دارد، به طوری که فرد پس از بیداری احساس شادابی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها