کاهش نزدیک‌ بینی با بازی در بیرون از خانه

بازی کردن کودکان در فضاهای خارج از منزل علاوه‌بر رشد رفتارهای اجتماعی، فواید زیادی هم برای سلامتی آنها دارد به طوری که فعالیت جسمی را افزایش و خطر چاقی را کاهش می‌دهد. ولی شاید تأثیر آن روی بینایی تاکنون ناشناخته مانده باشد.
کد خبر: ۸۳۹۹۸۹

مطالعاتی که به‌تازگی از سوی محققان چینی انجام گرفته حاکی از آن است که روزانه بیش از 40 دقیقه در خارج از منزل و در معرض نور آفتاب به مدت 3 سال میزان ابتلا به نزدیک‌بینی را در کودکان کاهش می‌دهد. فرد در نزدیک‌بینی، اشیای نزدیک را به‌راحتی مشاهده می‌کند، ولی در دیدن اشیای دور دچار مشکل می‌شود.

حدود نیمی از کودکان آمریکایی از این مشکل چشمی رنج می‌برند و این بیماری در چین و بسیاری از کشورهای شرق آسیا رواج دارد. محققان اعلام کردند با وجود این که راهی برای جلوگیری از ابتلا به نزدیک‌بینی وجود ندارد، ولی با انجام برخی مداخلات ساده می‌توان خطر ابتلا به آن را تا حدودی کاهش داد.

محققان آزمایش‌های خود را روی دو گروه از کودکان انجام دادند و در نهایت دریافتند گروهی که زمانی را به فعالیت خارج از منزل اختصاص داده‌اند، 30.4 درصد و گروهی که فعالیت چندانی در محیط خارج از منزل نداشتند تا 39.5 درصد دچار نزدیک‌بینی شدند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که قرار گرفتن آنها در معرض نور خورشید خطر ابتلا به نزدیک‌بینی را تا 9.1 درصد کاهش می‌دهد بنابراین، احتمال استفاده از عینک در کودکان کاهش می‌یابد. ولی به طور کلی، محققان معتقدند مواجهه با نور خورشید طی 3 سال می‌تواند تا 23 درصد نزدیک‌بینی را کاهش دهد.

منبع: cbsnews

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها